Surr eller inte?

Alla har vi ju någongång suttit i ett möte eller på en föreläsning och hört en mobiltelefon ringa.

Självklart är det inte vi som glömt stänga av eller slå av ljudet.... alltid någon annan ;-)

Jag vågar mig faktiskt på att säga att jag nästan alltid slår av ljudet när jag är på något sådant här.

Det jag mer och mer börjat störa mig på är alla dessa människor som slår av ljudet men har "burret" på.
Det burrar och surrar med jämna mellanrum och avlöser varandra från alla håll och kanter.

Idag satt jag i en sal med ca 60 pers och naturligtvis ringde en telefon och genast ser man att många huvuden försvinner ner för att kolla i väskor eller fickor så att man själv inte glömt att slå av ljudet.

Nä, jag tror att alla efter det slog av ljudet.... men det jag undrar är om man helt enkelt inte har förmågan att slå av burret också... dvs man vet inte hur man ska göra?
Eller vet man inte ens om att det går att slå av?

Ok, om man väntar ett viktigt samtal och vill veta om det ringer utan att störa för mycket..... men hos vissa burrade det ju var och varannan minut!

Ganska störigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0