Vaxpropp

Har antagligen en liten lös vaxpropp i ena örat (ja, jag vet att det inte är så mysigt - är ni känsliga så skippa att läsa detta inlägg...).
Varje steg jag tar så rör den sig inuti örat. Varje gång jag sväljer rör den sig.
Det låter ungefär som - "DOINK".
Jag tror jag blir galen snart!

Jag rister på huvudet och försöker skaka ut den men den har liksom hittat sin plats *suck*.

Hade stora problem med detta när jag var liten och fick då gå till doktorn som SÖG ut den med en sug.
Minns bara obehagskänslor när jag tänker tillbaka på de tillfällena. Inget kul eller skönt alls.

För några år sedan då vi var uppe med Erik på BVC så var det en liten kille i rummet intill oss som de skulle suga ut en vaxpropp från. Han skrek som en galning och de var fyra vuxna som höll honom med våld.
Det kändes fruktansvärt och jag blev också förvånad att man fortfarande inte kommit på ett annat sätt efter så många år.
Borde ju gå att "lösa upp" dem på något sätt.

Jaja, jag tänker i alla fall inte gå till någon doktor och suga ut min lille propp!

Kommentarer
Postat av: Marie-Louice

Revaxör! Finns på Apoteket med en liten blåsa som man kan and ända för att skölja örat med!

2011-11-04 @ 19:19:59
Postat av: Pilla

Tack!

Och jag antar att det kan användas till både barn och vuxna? ;-)

2011-11-04 @ 19:28:05
Postat av: Marie-Louice

Yes!

2011-11-04 @ 19:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0