Julfest - var det idag?!

Hej & hå! I morse var det min uppgift att lämna barnen och allt flöt på som det skulle...... tills vi kom till dagis! Vi möts av en av fröknarna som säger:

"-Ja, idag är det ju julfest här."

Shit, shit, shit!!! Lappen sitter på kylskåpsdörren och vi har vetat om det ett tag men har inte ägnat en tanke åt det under morgonen! Erik tittar ledset på mig och vill ju såklart ha sin tomtedräkt på sig (som vi planerat från början). Desperat börjar man tänka om jag har något rött på mig som han kan ha istället för tomtedräkten.... snacka om desperat! *haha*

Moderskänslorna tar över och jag inser att jag helt enkelt måste fixa det här. Skyndar mig hem för att leta upp tomtekläderna..... tillbaka till dagis och byta om på Erik (som nu är en mycket nöjd kille och redo att möta tomten :-)   ) och sedan dumpa av Ellen på skolan. Med andan i halsen kastar jag mig in på jobbet och inser sedan att jag faktiskt är i ganska god tid ändå :-)
Bra jobbat Pilla! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0