Denna gången vill jag vara född i ...... :-)

Kom att tänka på en gång när jag skulle förnya mitt pass...... ärligt talat vet jag inte om jag har skrivit om detta förut men då får ni ha överseende med det och hoppa över detta inlägg.

Jag var inne på polisstationen och kvinnan bakom glasrutan skulle ta mina personuppgifter och fylla i dem. När vi kommer till födelseort så blir hon tyst - tittar länge på papperet och sedan på mig.

"- Det står Seoul. Vill du ha kvar det eller vill du byta?"

Ööhhhh.... eehhhhh..... vaaa?! Vad menar hon?! Kan man byta födelseort hur man vill?
Så om man tröttnat på den nuvarande orten/staden så kan man ta en ny nästa gång?!
Här skulle man kanske tagit chansen och passat på att välja något riktigt exotiskt eller varför inte något riktigt crazy...... :-)men paff som man blir så säger jag snällt att jag vill ha kvar samma som tidigare.

Detta har förbryllat mig många gånger sedan dess........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0