Var har jag nu plånboken?

Sista "jobbedagen" avklarad - och nu är det lov!!! :-) Iofs bara några dagar men det är bättre än ingenting alls! Nu ska det slappas och slöas... (och Martin ska snickra :-)   )  Nej, jag vet att jag kommer att bli rastlös av att inte ha något att göra så redan nu har jag börjat lägga upp planer på hur dagarna ska fyllas. I morgon är jag faktiskt inte helt ledig utan måste till jobbet för att vara med på ett möte - men sen så...!
Undrar hur jag ska fira lovet? Jo, jag tror att jag och min kamera ska ut på upptäcktsfärd i naturen och fotografera allt och ingenting :-)  Igår var det ju mörkt när jag kom hem med min kamera och likaså idag... Har alltså inte kunnat testa att fota i dagsljus men som jag skrev igår så har jag hunnit fota de flesta krukväxter här hemma. Här är ett exempel...


Ellen har blivit hämtad av Lotta & Ola och ska sova hos dem i natt. Här hemma vankas det myskväll med popcorn och film (som iofs redan har startat). Erik valde Robin Hood.


                                                                               "-Jag vill också ha popcorn..."


                                                                                      Mys i soffan med popcorn.

Idag fick jag en överraskning av Tina - två påsar Skumtomtar!!! Tusen, tusen tack! Den allra första Skumtomten måste ätas med vördnad och jag var tvungen att lukta på den innan den slank in i munnen. Det finns inget skumgodis som kan mäta sig med Skumtomtarna. :-)

Ja, nu har vi varit ute och ätit lunch två dagar i sträck och för mig är det lyx på elitnivå! Idag passade vi faktiskt på att ta en supersnabb shoppingrunda till efterrätt också... :-P  Hittade superduperfina klänningar som skulle passa alldeles utmärkt till Cocktailpartyn men eftersom jag tyvärr inte blir bjuden till Cocktailpartyn så ofta (typ aldrig!) så passar de också lika bra till Nyårsfirande (som jag faktiskt blir bjuden på).
Lugn, lugn alla oroliga själar! Jag tänker inte tjata på Martin om att jag vill ha... jag väntar några dagar så det här med kameran har hunnit lägga sig... *fniss*


                                                                       En "Jessica-klänning"...

Måste förresten berätta att jag har hunnit med att bli av med min plånbok idag... och sen har jag hunnit med att hitta den också...  Lagom till att jag skulle betala min lunch så upptäcker jag att min plånbok inte är i min väska - panik! *ugh*  Letar och letar även om jag med ögonen kan se att den inte finns där. Vet inte riktigt hur man tänker i dessa lägen eftersom man bara fortsätter att rota i väskan...?
Jessica fick rycka in som kreditkort och jag står mest och känner mig dum. Är helt övertygad om att jag hade den med mig i morse men nu ligger den alltså inte i väskan!
Alla mina lunchkollegor är väldigt övertygande och drar med mig i tron om att den absolut måste ligga kvar här hemma. Så jag är inte speciellt orolig när jag traskar runt på stan. Vill helst inte ringa Martin och berätta detta eftersom han bara kommer att sucka mig i örat. Som ni säkert förstår så är detta inte första gången jag blir av med något och Martin har nog gett upp hoppet om mig att jag överhuvudtaget någongång ska klara av det här med nycklar och plånböcker. Ringer i alla fall hem till Martin och vill att han ska kolla men tyvärr är han inte hemma. (Eller var det kanske tur? Nu var han och hjälpte Per att flytta och då kunde han inte sucka lika många gånger på mig... :-)    )Blir uppringd någon timme senare där han förklarar att den inte finns här hemma...*hjäääälp*  Panik-panik-panik!!!
Vågar knappt skriva att jag hittade den senare på jobbet - där låg den på ett bord i ett rum som jag inte ens kommer ihåg att jag varit i... jag blir så trött på mig själv (ibland). ;-)

Jaja, förra gången jag blev av med plånboken var när jag, Lotta och Ellen skulle åka till Öland över helgen. Vi var redo att hoppa in i bilen och jag skulle bara ta bilnycklarna och plånboken... trodde jag! Kunde inte hitta plånboken någonstans! Ut med all packning igen och alla väskor öppnades och rotades igenom. Men, nej! Ingen plånbok... Jag  gick upp i högvarv och var helt övertygad om att den blivit stulen... någonstans. Ringde till polisen och anmälde, ringde och spärrade alla kort (och det tog sin lilla tid). Till slut gav vi oss i väg och kom fram till vår lilla campingstuga på norra Öland. Började packa upp och vad hittar man väl där mitt bland trosor och strumpor? Jo, naturligtvis plånboken! Ska erkänna att jag fortfarande inte avanmält (heter det så?) min plånbok hos polisen. Har heller inte skaffat nya kort hos t.ex. ICA, Jet och några andra ställen... Så med facit i hand så var ju denna incident idag inte så allvarlig... hörde du det Martin?!

Nu ska jag äta upp sista påsen med Skumtomtar.... imorgon är det invägning...*suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0