Korv i bröd....

Måndag morgon och det första man gör är att ta fram febertermometern för att få en lägesrapport på familjens medlemmar....
Jaha.... *suck*...... Martin feber igen..... hög dessutom........ Ellen friskförklarad.... :-)...... hosta kvarstår dock......... Erik ganska pigg men........ feber!!!!

Detta verkar vara som en evighetsmaskin!!!

I natt har jag legat som en korv.... i bröd.....
Vi hade ju tänkt att det skulle vara sista natten som Martin sov inne i Eriks rum men nu verkar det ju bli förlängning på det.
Erik låg alltså inne hos mig och han är en sån där som ska ligga ända uppe på en, d.v.s. antingen med rumpan halvt uppe på en eller med fötterna under en eller en hand på magen.... ja ni förstår säkert.

Vid midnatt så började Ellen hosta och var ledsen. Riktigt seg hosta som inte ville ge med sig..... det hela slutade med att även hon kom in till oss. Ganska trångt.....! Inte alls skönt! :-(

Mitt i natten sätter sig Erik upp i sängen och säger:

"- Nej! Nu är jag trött på det här! Jag tycker inte det är kul att hosta längre! Nu går jag upp!"

Då var klockan nästan 02.30 och det var bara att säga åt honom att vara tyst och lägga sig ner igen.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jobbigt när barnen är sjuka.. Förstår att du känner dig som en korv i bröd :)

Kram

2009-02-02 @ 13:04:54
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0