Livets hårda skola?

Efter lång överläggning och tuff förhandling så var kom till slut Erik och jag överens om vad vi skulle göra med den sjuka Guppyfisken som vi har i akvariet. Ja, det stämmer - vi har ytterligare en sjuk hona..... fast den här var en av dem han köpte förra veckan.....
Tydligen kan det vara ganska vanligt med bakterier och Guppyfiskar är inte lika tåliga som de en gång varit.

Efter att vi fått veta att det kan smitta till de andra fiskarna och att det tyvärr inte finns något som kan rädda den gravida honan, så kom vi alltså överens om att även hon skulle få en skjuts till de eviga haven.

När jag körde hem från jobbet idag fick jag ett spontan-ryck och svängde inom djuraffären. Där köpte jag en ny gravid hona.... och nu snackar vi gravid!!! Hon är skittjock! Så om inte hon får yngel snart då vet jag inte vad de gett henne att äta i affären!

Jag hoppas det kan bli en kul överraskning till Erik.
Lite surt med den andra honan eftersom han faktiskt köpte den för sina egna sparade pengar.
Visst, så kan det ju vara och det finns säkert de som anser att han borde få lära sig genom livets hårda skola.... att det inte alltid blir som man tänkt sig eller att man inte alltid får valuta för pengarna.... men riktigt så mycket läderhud har jag inte fått ännu. *ler*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0