LUST

Jaha, då sitter jag här och funderar vad jag ska göra. Serva Ellen naturligtvis men sen då?
Jag skulle ju lätt hinna med att tvätta lite, dammsuga eller varför inte göra en utrensning i garderoberna? Men bara jag skriver det här så känns det jobbigt!

Igår var jag på kurs. Mycket intressant! Vi pratade om hur mycket energi man har och vad vi lägger den på. Hur fördelar vi vår energi mellan allt som fyller våra dagar, jobb, familj, träning (tja, alltså här behöver jag ju inte bekymra mig eftersom det inte existerar för mig).

Det var mycket viktigt med återhämtningen och om man slarvade med den så slutade det med att man belastades mer och mer och till slut funkade det inte längre - nej, det kan man ju räkna ut själv!

Han sa också att om man hade LUST att göra något så var det en energipåfyllare. Men om man blev påtvingad något så var det en energitjuv.
Av allt vettigt han sa under hela fm så var nog detta det som fastnade mest i mitt huvud.

Sååå..... jag gick hem till Martin och berättade att så länge jag inte kände för eller hade lust att göra något så tänkte jag inte heller göra det - för då skulle jag förlora onödig energi - och det ville han väl inte?! *skratt*
Tyckte detta var skitkul! :-)
Om vi skulle gått efter denna principen så hade väl alla hus sett ut som bombnedslag..... med undantag för vårt naturligtvis.... för här hemma har vi ju James som älskar och har stor lust till att städa, tvätta, diska, stryka och laga mat. Tänk vad snäll jag är James! Som ger dig tillfällen att fylla på din energinivå utan gränser! *hysteriskt skratt*

Märkligt..... jag kan höra Martins röst någonstans i mitt inre...... hans skratt låter inte lika naturligt...... undrar varför?! *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0