Allergi mot björkpollen

För två år sedan konstaterades det att Erik hade allergi mot björkpollen. Vi tog blodprover och han hade det högsta möjliga på björk men resten var på 0.
Då fick vi köpa Clarityn (frystorkade tabletter) som väl hjälpte ganska skapligt - då!
Förra året accelererade allergin och han hade det ganska tufft en period. Redan då bestämde vi att vi skulle fixa ny medicin till honom till nästa säsong så att han slapp gå igenom allt det där jobbiga igen.

Imorgon har vi fått en tid hos samma barnläkare igen och hoppas då kunna få fler råd och tips och ev. bättre medicin inför vårens pollenattack. Tyvärr verkar det redan ha börjat så smått eftersom Erik redan kliar sig i ögonen och näsan rinner.
Vi får väl se vad "farbror doktorn" säger......



Det som dock är lite märkligt är att han inte har någon korsallargi (peppar, peppar....). Men vem vet? Det kanske kommer som ett brev på posten vilken dag som helst och då ligger väl alla kärnfrukter och nötter nära till hands.... *suck*
Nej, man ska vara glad för att det inte är värre.

Läste också att barn som har böjveckseksem när de är yngre ofta också utvecklar allergi senare. Detta hade jag ingen aning om men det stämmer ju både på Martin och Erik.

Har du allergi mot något?

Kommentarer
Postat av: LaMari

Hej,

Jag vet precis vad du pratar om.

Vår son som är 4 år har en fruktansvärd allergi mot pollen. Han fick till och med äta Clarityn för nån månad sen då alen blommade. Den 8 april har vi fått en tid för allergitest och hoppas på ett bra resultat så vi vet vad han ska äta för medicin.

I somras kunde han inte vara ute och jag verkligen led med honom. Jag själv har pollen och har haft det sen jag var liten och det är tyvärr ärvtligt.

Vi får hoppas på en lindrig pollen sommar!

2009-03-29 @ 21:09:25
URL: http://lamarisblogg.blogg.see
Postat av: L...

Jag är superallergisk o har vart det hela livet, går nu o får hyposensbehandling mot björk o sedan gräs. Vet inte hur gammal man måste vara för att påbörja en sån behandling? Innan dess fick jag kortisonsprutor varje år - en riktig räddning som gjorde att nästan alla symptom försvann under våren o sommaren sen kompletterade jag med tabletter, nässpray o ögondroppar.



2009-03-30 @ 03:14:18
URL: http://livetidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0