Vit eller grön... spelar det någon roll?!

Tänkte proppa i mig några vitpepparkorn som kan ligga och skramla i magen men tyvärr har Martin hunnit göra världens utrensning i skafferiet och slängt mina "magsjuketabletter".
Vet ärligt talat inte om de har någon som helst effekt men damerna på jobbet brukar tjata om att det funkar så jag tänker "- why not?!"
Även om de inte fyller någon funktion så skadar de ju inte i alla fall. Hittills har jag aldrig drabbats av någon magsjuka sedan jag började proppa i mig sådana när någon i min närhet varit sjuk. Peppar, peppar.....

Gjorde en snabb inventering av vårt pepparförråd och kunde konstatera att vi bara hade hela grönpepparkorn och kryddkorn. Frågan är ju om man ska kasta i sig några sådana i stället....? Tja, vit eller grön.... kan det spela så stor roll vilken sort av peppar man käkar? Jag tror jag testar.... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0