Slingor i håret

Erik den långhårige har varit hos frisören idag och blev så snygg så snygg :-)
Vi hann också köpa honom en ny mössa (vilket han var i "big need" av). Den gamla började bli liten och han fick verkligen dra för att den skulle komma nedanför öronen.
Nu snubblade vi rakt på en mössa som det måste ha varit meningen att vi skulle köpa. Färgerna var klockrena till hans vinterjacka!
Ellen passade också på att shoppa lite och hittade en typisk "Ellen-tröja" - dvs en tunika med tufft tryck.

Ellen blev inspirerad av att vara hos frisören. Hon hann - under den halvtimmen vi var där - bestämma att hon skulle färga in slingor i sitt hår.
Bestämde mig för att gå till Jossan (nagel-Jossan som numera också kan titulera sig hår-Jossan) och höra vad hon rekommenderade.
Mina barn har redan i tidigt skede virat henne runt sina små lillfingrar och jag borde förstått att hon skulle vika sig för Ellens minsta önskan. De två kuckilurade ihop planer på hur de skulle göra och vilken färg de skulle ta. Själv satt jag och försökte sudda ut de mardrömsbilder som dök upp i skallen på mig hela tiden - Ellen med rosa slingor, Ellen med pissgula slingor.......osv.
Nu är tiden bokad och på fredag ska det alltså ske. Lovar återkomma med fotouppdatering.

Kommentarer
Postat av: Chattis

Jag tror Ellen blit fin i rosa slingor. Chrille kom hem en gång med "pigstripes" från ensamt besök hos frissan.

2009-11-26 @ 11:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0