Hemligheten avslöjas!

Dags att avslöja hemligheten!!!
*trumvirvel*

JAG SKA ÅKA TILL NEW YORK!!!! :-)

Bakgrund:
Jag brukar få nyhetsbrev från Seat 24 (eftersom jag bokat mina flygresor till Korea därigenom).
I höstas/vintras stod det att man kunde vinna två flygbiljetter till New York om man skrev en reseberättelse i deras blogg på hemsidan.
Eftersom jag precis kommit hem från Korea så kändes det som om jag hade lite material att jobba med så jag bestämde mig för att plita ner några rader och publicera det på deras blogg.
Ni vet ju hur jag är...... jag skjuter upp saker och ting i det oändliga och har svårt att få tummen ur röven (så att säga). Tanken att skriva fanns där hela tiden men nu började tiden bli knapp. Sista inlämningsdagen var den 31/12. Vem tror ni satt och skrev sin reseberättelse på eftermiddagen den 31/12?
Jo - jag!

Jag var stressad (eftersom vi var bortbjudna på nyårsfest) och texten och formuleringarna blev kanske inte riktigt som jag ville att de skulle bli men det fick helt enkelt duga.
När jag väl satt där och skrev så skrev jag inte för att vinna en resa utan det var en väg att återigen få möjlighet att bearbeta det jag varit med om.
Allt kom upp till ytan igen och det är så mycket man vill få med och kunna beskriva på ett så bra sätt som möjligt. Riktigt nöjd blir man kanske aldrig eftersom det inte går att jämföra med verkligheten.

Vinnaren skulle utses i början av januari men eftersom jag inte hörde något så försvann det från mitt huvud så småningom. Den senaste månaden har jag inte ägnat en tanke åt det hela.

Men...... så plingade det till i mailboxen och där låg ett mail från Katrina Backeus (som jobbar på Seat 24). Hon skrev att hon ville komma i kontakt med mig ang. min reseberättelse som jag publicerat på deras blogg.
Min första tanke var att jag hade skrivit något som stred mot deras regler eller riktlinjer och jag hann bli ganska nervös. Dagarna gick och till slut hörde hon av sig igen via mail där hon skrev att hon skulle ringa mig (som idag).

Mycket riktigt - hon ringde....... och berättade att de fastnat för just min reseberättelse! :-))

Nu har vi en resa att planera - ska resas upp innan januari - 11.

Det är ju helt galet underbart!!!! Jag som max brukar vinna 25 spänn på en Trisslott......

Kommentarer
Postat av: Anders

Grattis!

Vissa har skorna fulla av gödsel trots att de inte bor på landet!

Jag hänger självklart med, det är bara att fråga!!!

2010-02-23 @ 14:54:22
Postat av: Pilla

Ja du lillebror..... om inte Martin ställt upp så hade du fått följa med ;-)

Vad tror du Annika sagt om det? hehe

2010-02-23 @ 15:59:27
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie Dacke

Grattis "Pillan" till vinsten.Du skriver och redigerar din blogg på ett fantastiskt sätt.

Vi läser den varje dag.

Hälsningar Britt-Marie o Kjell

2010-02-23 @ 15:59:41
Postat av: Pilla

Britt-Marie & Kjell - vad kul att ni är här inne och läser :-)

Hoppas allt är bra med er!

Tack! :-)

2010-02-23 @ 16:01:50
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Magda

GRATTIS! WOW vilken häftig vinst!

I lÖVE NY!!! Men det vet du! Absolut bästa, bästa, bästa staden i hela världen.

Jag antar du/ni blir väl omhändertagna, men jag har en i alla fall en hel del shoppingtips så hör bara av dig om det! ;-)

2010-02-23 @ 18:20:24
Postat av: Tanja

Ett stort grattis. Det är fan inte klokt. Hur bär du dig åt? Här sitter man och är super nöjd när man kommer undan med att betala när man tar sig till grannbyn med buss. Okej då, jag glömde när jag vann resan till Sidney 2000 under OS.

Bamsekramar

Tanja

2010-02-23 @ 19:44:59
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Josefine

Stort GRATTIS så kul!!!! :-)

2010-02-23 @ 20:24:10
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Chattis

GRATTIS GRATTIS där ser du värdet av ditt bloggande =O)

2010-02-23 @ 21:43:09
Postat av: Pilla

Tack allihop! :-)

Gillar ju att skriva - kul att det kan komma något sådant här roligt utav det.

Magda - hör av mig när det närmar sig så att jag kan få lite tips!

Tanja - din toka! Höll du på att glömma din resa till Sidney?!

2010-02-23 @ 23:58:44
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Helena Johansson

GRATTIS!!!! Är egentligen inte förvånad :-) Du har ju förmågan, så att säga:-)) Och jag tror att det finns en viss tös som kommer att gå i dina fotspår! Nästa gång får du be Ellen att skriva, så kanske det blir fler resor :-))

2010-02-24 @ 08:37:47
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Pernilla

Vad häftigt ! Ett stort Grattis

Hur många dagar ska ni vara iväg? jag har också varit i New York en fantasktisk stad, där känner man sig verkligen liten bland alla höga hus.

2010-02-24 @ 10:08:43
Postat av: Pilla

Helena - jag har en dotter här hemma som nu har blivit en decimeter längre pga stolthet över vad du skrev om henne :-)



Pernilla - vi får själva bestämma hur länge vi vill vara där. Vi har inte kommit så långt i vår planering ännu.... ;-)

2010-02-24 @ 10:25:26
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: marie-louice

SUPER HÄFTIGT! STORT GRATTIS!

2010-02-24 @ 20:25:09
Postat av: alice

grattis!!!

2010-02-25 @ 21:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0