Dataholic

Igår strulade uppkopplingen till Internet och det var något med basstationen som inte funkade. Jösses vad jag har blivit databeroende - jag har blivit en "dataholic"!!!
Fick stilla mitt behov genom att köra hem till pappa & Ingrid en stund på kvällen. ;-)

Men idag funkar allt som det ska igen och lugnet är återställt. Tyvärr var det fler som tyckte att de skulle ta igen missad datatid - Ellen - och ett tag funderade jag på att helt enkelt lyfta bort henne från datorn så att jag kunde stilla mitt behov.
Hon har tillbringat stor del av eftermiddagen med att sitta och chatta (med webkamera) med sin kompis Märta. Vid en närmare koll så gjorde de egentligen ingenting utan det var ett sånt där "tjejsnack" som kan vara i flera timmar (det är bara det att på min tid gjorde vi det via gamla hederliga telefoner).

Borde vi kanske börja införa datatid?

Kommentarer
Postat av: I o A

Här har vi en ny "nedärvd funkyion". Morfar och Kaj-Rune (morfars bästis) kunde prata telefon i timmar

2010-01-15 @ 20:05:25
Postat av: Pilla

Så då gäller det inte bara "tjejsnack" utan även killar kan tydligen ;-)

2010-01-15 @ 21:08:25
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0