Fryser era näshår?

Shit vad kallt det var i morse! Nu har man liksom börjat vänja sig vid ett par minusgrader men helt plötsligt tar kylan oss i ett rejält grepp igen och smäller till med -15°C!
Kände mig som värsta Michelingubben idag när jag gungade fram i min tjocka dunjacka ...... men frös gjorde jag i alla fall inte!

Vad är egentligen kallt?
Tja, jag tycker det finns en definition som gäller inomhus och en som gäller utomhus.
Inomhus - ja det är när nästippen känns kall.
Utomhus - ja det är när näshåren de fryser vid inandning.

Idag frös de....... ;-)


Kommentarer
Postat av: marie-louice

Visst är det KALLT! Det kändes att skolbussen kom 10 min sent. Men tänk vad snygg du blir i nya jackan sen!! :)

2010-01-26 @ 13:20:06
Postat av: Pilla

Kom skolbussen sent? Idag? I så fall måste det ha varit buss nr. 2 för den första (som Erik åkte med) var i tid. Den ska ju gå 07.45 och det tror jag att den gjorde också.



Ja vi får väl se om jackan passar. Annars får den väl säljas vidare. Hur som helst så blir det nog dunjackan ett tag till om dessa minusgrader ska hålla i sig. Själv då? Hur går det med väskan?

2010-01-26 @ 16:06:15
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: marie-louice

Väskan har kommit och den e snygg! :)

Sen kväll igår så jag hann inte packa om så den gamla fick hänga med idag också!

2010-01-27 @ 09:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0