Torsdag

Idag var det sista gången på simskolan.
Även om Ellen och Erik inte var med från början måste jag säga att båda har gjort framsteg. Det är små saker men kan upplevas som en milstolpe för dem. Tror att båda är nöjda och nu gäller det att hålla det vid liv. Ellen påpekade så förnuftigt för mig att det beror på hur ofta vi faktiskt åker och badar så att de får träna och hålla simkunskaperna vid liv. Jo, så sant så sant....!

Efter simskolan åkte i till stranden med Sofie o/co. Vad kan man säga? En härlig dag på stranden med härligt sällskap! :-)
Att vara på stranden är så otroligt avkopplande och jag njuter verkligen.

På hemvägen körde vi och hämtade Martin som nu påbörjat årets byggprojekt (dock ej på hemmaplan detta året utan hos Lotta & Ola). Hem och fixa till sig och sen till Sölvesbog och Killebom. Lotta, Ola och Wilda följde med och gick och strosade med oss.

Imorgon ska jag upp i ottan. Jag och Tina kör då till Tvååker. Det blir Bastis sista utställning för den här sommaren.
Spontanköpte ett litet strandtält till honom idag som han förhoppningsvis ska vilja ligga i om det blir lika varmt som det varit nu de senaste dagarna. Testade att sätta upp det i trädgården nu ikväll. Hoppas det går lika smidigt imorgon.....



Ellen och Erik blev förtjusta i tältet och ville ha det som koja. Om inte Basti gillar det så får de väl ärva det ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0