Röda fläckar i ögat

Ikväll åkte vi ner till Åhus och gottade oss med glass från Ottos :-)
Hur gott som helst!
Lotta, Ola och Wilda var också där och efter glassen fortsatte vi med kaffe hemma i Rinkaby.

Jag har de senaste dagarna försökt peta in linser för att slippa kisa mot solen och kunna ha solglasögon istället. Det har funkat förvånansvärt bra med att både sätta i och ta ur. Iofs har jag inte haft dem i så länge.

När vi var i Rinkaby kände jag att ögonen var otroligt torra och jag vet att det blir svårare att ta ut linserna då. Mycket riktigt! Jag stod här hemma framför spegeln en lång stund innan den första linsen kom ut. Den andra var värre. Ögat blir ju dessutom så snabbt irriterat av att man pillar i det och till slut lyckades jag ta sönder linsen och fick ut en liten bit av den.
Nu var hysterin nära kan jag lova! Förra gången detta hände körde jag till Malin som fick plocka ut resterande del till mig. Jag tänkte att jag fick göra en favorit i repris på det den här gången om jag inte kunde lyckas själv.

Man blir ju smått desperat och jag knep överallt på ögongloben (kändes det som) och det slutade med att linsen kom ut men nu har jag illröda fläckar på ögonvitan. Det är väl inte så bra, eller?
Jag som tänkt ha linser imorgon när vi ska till stranden.......

Kommentarer
Postat av: Tina

Varför ringde du inte?

Jag hade både droppar och kunskap :)

2010-06-28 @ 21:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0