Snacka om känsla

Just nu är Erik inne i en period då han både gör och säger saker så man vet inte om man ska gråta eller skratta.
Idag har han varit ute och roat sig med Herman och hunnit med alla möjliga utomhusaktiviteter. Ganska svettig kommer han hem kl. 17.00 (efter att ha varit ute och kört inlines).

-" Nu ska jag och Herman sticka upp till skolan och spela bandy."

- " Men Erik, du vet att du ska vara hemma om en halvtimme för sen kommer Lotta och Ola och då ska du ha hunnit duscha innan dess."

-" Ja."

-" Men hur ska du kunna passa tiden när du inte har någon klocka på dig?"

-" Men mamma, det är lugnt. Jag är bra på att känna efter när det är dags att gå hem!"

*hahahaha* :-)

Log lite för mig själv och tänkte att det skulle bli mycket intressant att se hur det hela slutade ;-)
Kan erkänna att jag stod och stirrade ut genom fönstret när klockan närmade sig 17.30. Var beredd på att gå ut och leta upp Erik och få hem honom.
Men se det behövdes inte! Vem kommer traskande en minut i halv om inte Erik! Det var till och med så att nästan jag tappade hakan någon centimeter! :-)
Snacka om tur!!! Själv blev han ganska nöjd när han såg vad klockan var! *hahahaha*


Kommentarer
Postat av: Morfar o Ingrid

Vilka förmågor Erik har, intuition, kreativitet.....dessutom miljömedveten.

2011-04-05 @ 13:35:12
Postat av: Tanja

Duktig pojk. Han har iallafall ändrat till sommartid :-)

KRAM

2011-04-06 @ 03:23:16
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0