Tips - pålitlig organisation?

Dagarna far iväg och jag blev häromdagen påmind om att Erik faktiskt snart fyller 8 år.
Erik brukar alltid vara ganska tydlig och bestämd med vad han önskar sig och man kan se ganska snabbt om det var något som föll honom i smaken. Ellen är mer den där tjejen som blir nöjd och glad för det mesta.

Detta året har han gett en del tips på vad han skulle vilja få. Ett tips är dock lite annorlunda. Han vill bestämt att vi ska skänka pengar till välgörande ändamål. Han har gett förslag på att vi ska ge pengar till ett fadderbarn någonstans i världen.
Fin tanke. Det är ju inte helt utan att man blir lite rörd och stolt :-)

Martin är dock lite skeptisk till att skänka så här då han inte riktigt litar på alla organisationer.
Det är ju alltid den ständiga frågan - hur vet man att pengarna verkligen kommer fram och inte hamnar innanför kavajen på en redan rik snubbe som hävdar att de administrativa kostnaderna måste täckas.....ja, ni fattar vad jag menar.

Därför undrar jag om det är någon av er som kan tipsa om en pålitlig organisation eller har något annat tips på hur man kan stödja?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vilken otroligt fin tanke av Erik!

Herregud 8 år, detta är ju inte klokt!Att våra minstingar blir 8år! Tilda är ju min lilla bebis :S (Nästan iallafall)Kram

2011-02-17 @ 21:08:46
Postat av: Magda

Vilken kille!

Vi måste ju slå ett slag för BFA - barnen framför allt. Vår adoptionsorganisation som jobbar med fadderverksamhet också.

Kram

2011-02-17 @ 22:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0