Sjukt trött

Är sjukt trött. Det svider i ögonen och jag känner att tålamodet är på noll. Helst av allt hade jag bara velat lägga mig rakt ner och sova. Jag har sömnbrist och tål tydligen inte heller att vara uppe sent om nätterna på festligheter. Detta är uppenbarligen priset man får betala - flera dagars trötthet som man måste ta igen :-(

Samtidigt är helgerna de enda stunderna i veckorna som vi möjligtvis kan hinna och få något gjort här hemma. Det säger ju en del och egentligen är ju hela tillvaron tokfel när det är så. Både jag och Martin ser semestern som möjlighet att få undan det som vi ligger back med här hemma. Detta rent ut sagt jä_la vardagsrumsprojekt som förvandlat hela nedervåningen till ett ännu värre kaos än vanligt. De som vet hur det brukar se ut här hemma annars vet ju vad det betyder! ;-)

Å andra sidan ska ju semestern vara en återhämtningsperiod. Hur går denna ekvation ihop? Slutar det med att man avslutar sin semester och går tillbaka till sitt jobb och är ännu tröttare än vad man var när man påbörjade sin semester?
 *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0