Solglasögon

Jag har aldrig tidigare reagerat så starkt på solljuset som jag gör nu i år.
Jag får ont både i huvud och i ögon och har gått runt och kisat mer eller mindre hela tiden när jag vistats utomhus.
Jobbigt och trist :-(

Förr om åren har jag använt mig av linser och sedan kunnat ha "vanliga" solglasögon. Det funkade väl iofs relativt bra men det var ju lite jox eftersom jag aldrig annars använder linser.
Det krävs lite träning för att få det att funka enkelt.

Nu har jag dock kommit fram till att jag väljer den lättaste vägen.
Jag tänker införskaffa mig ett par solglasögon som jag kan bära ovanpå mina vanliga.
Det är det bästa jag kan komma på just nu för det är ett måste om jag inte ska behöva gå runt och få spänningshuvudvärk hela tiden pga att jag rynkar ihop pannan när jag kisar.

Var köper man sådana?
Antar att glasögonbutikerna säljer sådana, eller?



Kommentarer
Postat av: agnetha

Alldeles rätt glasögonbutikerna säljer.

2012-05-28 @ 22:21:52
Postat av: Anders

Du börjar ju komma upp i åren så ett par fällbara solglasögon utan på de vanliga skulle kanske funka:)

2012-05-28 @ 23:40:35
Postat av: Pilla

Nä du! Där går gränsen! Sådana där clip-on kommer jag aldrig att ta på mig!!! ;-)

2012-05-29 @ 05:59:23
Postat av: Malin

Jag har ett par sådana som man sätter på sina vanliga. Kanon att ha i bilen. En gemensam bekant kallade det något i stil med nörd varning... Gissa vem.

2012-05-29 @ 18:08:44
Postat av: Pilla

Jessica???

;-)

2012-05-29 @ 19:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0