"- Har kungen bestämt det, eller?!"

Erik är inne i en "studsbolls-fas" (se tidigare inlägg). Den här fasen innebär också att tålamodet tryter väldigt snabbt och att allt ska göras snabbt och helst så fort som möjligt.
Idag när vi varit på Sandhem så hann vi inte mer än hem och innanför dörren innan Erik kastar sig på pepparkakorna som vi köpt. Hade han fått så hade han nog käkat upp sin pepparkaka ståendes ute i hallen med vinterjacka och mössan på sig. Av någon anledning så är det bråttom med allt nuförtiden.....

Säger till honom att han får lugna sig och att han får vänta tills Martin kommer in igen (han skulle bara gå en kort runda med Basti). Erik tycker att det tar en evighet och förstår inte varför han måste vänta på Martin......

Jag förklarar för honom att här äter vi tillsammans och inte en och en. Jag tror iofs att jag överdrev lite (var så trött på hans stressiga tempo hela tiden) och ville nog poängtera det lite extra noga så därför sa jag nog (vid närmare eftertanke) att här i detta landet....äter vi tillsammans (även om jag inser att jag nog generaliserar...)

Eriks kommentar:

"- Har kungen bestämt det, eller?!"

*suck*

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0