Jag vill inte ha en "pluttegran"

JULLOV!!! Helt underbart! Som väntat hinner man inte så mycket mer än ut genom dörrarna på jobbet förrän tröttheten slår mot en och nästan knockar en totalt...... Men jag var förberedd. Det brukar vara så!

När man kommer hem kastar man på sig myskläderna och gör sig beredd på att lägga sig i soffan för att ta en välförtjänt paus...... då kommer Martin på den helt "underbara" idén att hela familjen ska åka och köpa julgran!

Never ever! Vad är det för galen idé?! Den uppgiften brukar vara Martins och han sköter den bra. Varför ska alla med nu då?! Men i år är han envis och tillslut inser jag att det inte går att komma undan....

Vi åker iväg till vårt traditionella julgrans-köpar-ställe....... bara för att upptäcka att de endast har "pluttegranar" kvar! Det ser ju hur mesigt ut som helst om vi skulle ha en plutteliten gran i vårt vardagsrum - det funkar inte! Jag vill ha en stoooor gran, tät och fin dessutom......
Det blir alltså ingen julgran idag. Sökandet går vidare.

Sedan finns det ingen tid kvar för vila. Klockan 15.30 har jag bestämt träff med Sofie och Jessica utanför Duvanders för att ta en vuxenfika (=utan barn) :-)
Detta kallar jag kvalitetstid & vardagslyx! :-)  *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0