Julgodis

Egentligen var det dags för det årliga pepparkaksbaket hemma hos familjen Fling i Rinkaby idag men tyvärr blev det inställt då en av deras flickor blivit sjuk. Helt plötsligt så stod jag där - med en helt tom dag framför mig.... konstig känsla...
Det var ju det jag suktade efter igår, men nu..... min hjärna arbetar för fullt för att lägga upp nya planer som kan fylla dagens alla timmar.
Bestämde mig för att det skulle bli julgodis idag och lussekatter imorgon.

I eftermiddags (efter en lång hundrunda i Horna tillsammans med Tina) så började vi sätta igång med godiset. Vi hann med tre sorter och naturligtvis har vi provsmakat...... måååånga gånger! :-) Det har slickats skålar och skedar till höger och vänster och när det blev dags för middag var nog ingen av oss sådär jättehungrig...

Jag har gett stränga order om att ingen får röra julgodiset nu förrän lillejul men det kan bli tufft........ för mig *skäms*


Ska bli Mozartkulor...


Redo för att provsmakas :-)


Vit choklad till chokladbräck...


Kökspersonalen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0