Leka med kompisar

Idag har vi varit "barnfria" några timmar vilket kan kännas både skönt men också väldigt ovanligt. Ellen har varit på kalas och Erik har lekt med Herman som han längtat så efter nu i två veckor.


Det känns så skönt att båda barnen har blivit så stora att de dels sysselsätter sig själva men också att de leker med kompisar.


När Erik var lite yngre och inte hade kommit igång med "lekandet med kompisar" ännu så var han ju som en igel på Ellen och kompisarna hon hade här hemma. Ellen tyckte det var pest att ha lillebror hängandes efter sig hela tiden.
Vi har varit ganska noga med att de ska få möjlighet att leka själva med sina kompisar men om det är något allmänt så ska det gå bra att det andra syskonet också får vara med t.ex. om de ska rita eller titta på film.


Jag minns en gång när Ellen hade en kompis här hemma och de ville leka mamma, pappa, barn. Erik ville ju så klart vara med men fick inte. Han satte sig troget som en liten valp utanför Ellens stängda dörr och lyssnade och försökte vara med i leken ändå.

Efter ett tag undrade jag om han inte kunde få vara med en liten stund bara. Suck & stön men Ellen gav med sig och Erik var i sjunde himmeln....:-)


Jag var på nedervåningen och grejade men reagerade efter ett tag att det var ovanligt tyst där uppe så jag gick uppför trappan. Ellens dörr var stängd och jag kunde höra flickorna där inne. Erik sitter på golvet i sitt rum alldeles tyst och gör ingenting.....


Jag frågar honom om han inte fick vara med i alla fall.


"- Jodå! Jag är pappan i familjen och jag är död så jag sitter bara här....." svarar en överlycklig Erik.

Ellen tittar ut från sitt rum och vet inte riktigt vad hon ska säga....... smart unge det där!!! *ler*


Kommentarer
Postat av: Tanja

Kvnnlig list börjat visst tidigt

Kram

2008-12-22 @ 10:58:54
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0