Tvätta dunplagg - hur gör man?

Martins dunväst skulle tvättas och han kastar in den i tvättmaskinen.
Jag har hört något om att man ska tvätta dunplagg tillsammans med tennisbollar..... men det örat vill inte Martin lyssna på.
Under tiden den snurrar runt i maskinen har dock detta tagit fäste hos honom och han vill då kompensera det hela med att tumla den lite med tennisbollar istället. Han hittar inga "nya" bollar utan tar de renaste han kan hitta...... vilket resulterar i att han fick en dunväst som luktade unket.... nice..... :-S

Den där korta tumlingsrundan med bollarna hade han nog lika gärna kunnat strunta i.... nu har västen legat på tork i tre dygn och äntligen börjar den fluffa till sig en aning. Frågan är ju om den någonsin kommer att bli som den var förut?!

Någon som har erfarenhet att tvätta dunplagg? Jag ska nämligen ge mig på att tvätta min dunjacka.... men det är inget plagg jag vill experimentera med.


Kommentarer
Postat av: Tina

Tvätta som vanligt(gärna med duntvättmedel)och torka med tennisbollar.

Ta ut ur torktumlaren med jämna mellanrum och skaka och jobba runt dunet. Svalna och och in i torktumlaren igen. Upprepa!

2008-12-28 @ 09:06:56
Postat av: Olivia

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2012-03-18 @ 15:06:05
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0