Maffian

Imorgon förmiddag ska jag äta traditionsenlig julfrukost med tjejgänget (maffian). Julen är ett av de tillfällen då vi träffas allihop och då har man oftast massor att avhandla och diskutera (=skvallra om ;-)  )

Vi är 6 tjejer (undrar hur länge man kan kalla sig tjej?) som har hållt ihop lääääänge. Vissa har umgåtts sedan barnsben men det här gänget har hållt ihop sedan början av högstadietiden. Jag var utbölingen som kom in sist på ett bananskal eftersom min kusin (Jossan - men det vet ni väl vid det här laget) drog med mig på äventyr med dessa "crazy" tjejer.
Herregud vilka upplevelser jag delar med dem! Det skulle kunna bli en tjock bok skriven i storlek 10 om jag skulle skriva om allt vi varit med om tillsammans! :-)   Minnen för livet!

Allt från att smuggla sprit i schampooflaskor..... Lillis disco..... skidresa till Idre...... övernattningar i Lottas sommarstuga...... Parken i Åhus...... våffelkvällar...... fyllefester....... studenten......barn........ bröllop.....
Vi var mer eller mindre (ö)kända och vi levde livet! :-)

Oavsett hur länge vi är ifrån varandra och hur olika vi kanske är så finns det ett starkt band knutet mellan oss... ♥


Favorit i repris.... fr. v. Linda, Magda, Maria, jag, Jossan, Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0