Blodbad....

När jag hämtade barnen idag så hade jag ett fullspäckat program i bakfickan för den fortsatta eftermiddagen. Men redan 100 meter från dagis blev det oförutsedda händelser - blodbad! ;-)

Jultomten hade ju varit på besök på dagis och alla barn hade fått en liten julklapp. Fröknarna hade sagt att ingen fick öppna sin present förrän föräldrarna kom och aldrig förr har väl Erik stått och väntat på mig vid grinden som han gjorde idag.
Han studsade upp & ner (som vanligt) och var fruktansvärt toppad och stimmig och ville bara att vi skulle åka hem så att han kunde få öppna sin julklapp.
Tyvärr behandlade han nog inte sin present så varsamt som han borde - den både skakades och ristes....
Jag lovade honom att han skulle få öppna paketen i bilen och det gjorde han - han fullkomligen slet av presentpapperet och öppnade den lilla lådan och snabbt ner med handen för att ta upp innehållet.

"- Aaaajjj!!!!"

Erik vrålar och jag hinner förvånas och undra över var han fått sina otroliga röstresurser ifrån. Öronproppar i den situationen hade inte varit fel!
Det visar sig att det är en liten söt ljuslykta som naturligtvis gått sönder en aning efter hans våldsamma behandling..... och nu har han skurit sig på en glasskärva...... Ellen skriker att det rinner blod och jag tar det lite lugnt eftersom jag tror att de överdriver en aning men kör ändå sakta in till kanten. Vid det laget rinner blodet nerför hans arm och jag inser att här gäller det att rädda kläderna ;-)

Börjar leta efter papper men hittar inget - jo, godispapper men det funkar inte så bra...
Ellen berättar att hon har papper och plåster i sin väska och jag springer bak och letar upp det. Nu har Erik hunnit lugna sig lite och sitter bara och snyftar lite. När jag sedan plockar fram plåstret och ser att det är rosa och motivet består av tre prinsessor så ler jag lite extra - det här ska bli spännande....! :-)
Mycket riktigt. Vrålandet tilltar i styrka igen och denna gången är det nog mer pga plåstrets färg och motiv än pga smärtan... hehe, detta blir nyttigt för Erik. Han som annars är så "rädd" för allt rosa och flickigt! :-)

Han tycker det är hemskt att behöva gå på stan med oss iklädd ett rosaplåster med prinsessor på.... *skratt*

Stackars kille! *ler*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0