Partypinglan

"The party is over" och partypinglan Ellen är nog mer än nöjd :-) Det blev bättre än hon hade förväntat sig och det är ju inte illa!
 
Jag är ganska glad att dagen går mot sitt slut - har varit en intensiv dag! Skulle ta bussen och hämta barnen eftersom Martin var på begravning. Blev försenad och insåg att jag borde varit och hämtat Ellen för 5 minuter sedan - shit! Ringer skolan och ber om ursäkt och säger att jag sitter på bussen. Stress - stress!!!

Hämtar Ellen och sedan Erik - hem och börjar röja och städa det värsta. Blir smått hysterisk när jag inser att tiden är knapp och ungarna ska duschas, maten ska lagas, huset ska städas och Basti ska ut -  och var f_n är Martin???!!! Jag vet att han varit på begravning och att han skulle bli lite sen...... men hur sen?!

Han kommer hem vid 16.30-tiden och sen springer vi som inprogrammerade robotar fram och tillbaka här hemma. Jag tror att Martin hann med tre rundor upp till Konsum för att handla än det ena och än den andra som vi glömt.

Sen kommer tjejerna! Presenter öppnas och partyt har börjat! Ellen har planerat allt mycket noga - vad vi ska göra, när vi ska göra det och hur det ska gå till. Snacka om arbetsledare! :-)
Det skulle lekas lekar och vi skulle pyssla (gjorde jättefina ljuslyktor) och däremellan skulle vi hinna äta tacos och sedan marängsviss..... Sista halvtimmen satte jag faktiskt på en fïlm - tycker att det var ett smart drag... ;-)

Alla gästerna har gått hem - eller inte riktigt alla. En gick och kom tillbaka igen.... :-)  Det är Ellens kompis Elina som ska sova över. Tjejerna funkar jättebra tillsammans och de rår om sig själva så vi märker aldrig av dem när de är här hemma. Klart att hon skulle sova över! :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0