Vaken?

Satt här och skrev och då kommer plötsligt Erik trippande helt yrvaken! Det är VÄLDIGT sällsynt att han (eller Ellen) vaknar så.
Insåg dock ganska snabbt att han INTE var vaken - detta var ganska vanligt för några år sedan - man kan liksom inte få kontakt med honom fastän han har ögonen öppna...... läskigt! :-S

Förr blev han ofta ledsen eller smått hysterisk och det var så gott som omöjligt att kunna lugna och trösta honom när han var i det tillståndet. Det vara bara att sitta med honom och "rida ut stormen". Jag vet inte om det är det vissa kallar för nattskräck. Han kunde vakna och peka och stirra på något rakt ut i luften. Han kunde också höra saker men för oss andra var detta som spöken.

Det kan också ha att göra med att han förr ofta var sjuk och hade feber och krupphosta. Ibland tror jag att febern kunde påverka hans sömn..... men vad vet jag? Jag är ingen doktor....

Tyckte mig kunna ana början till feber när jag kände på hans panna för en liten stund sedan - vi får väl se vart det bär hän....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0