"-Erik, ät nu!"

Kom på en sak som inträffade igår när jag och Erik körde inom Kvantum för att handla lite smått & gott....
Vissa gånger när man är där och handlar träffar man ingen man känner men igår stötte vi på de flesta möjligt tänkbara personer som vi stannade och småpratade med.
När vi väl nått kassan så upptäcker vi att min svägerskas (Annika) mamma står en bit framför oss. Erik känner ju igen henne så han travar kavat fram till henne och säger Hej.
När vi betalat så står vi där och packar våra varor samtidigt  och då erbjuder hon Erik att smaka på hennes nyinköpta Skumtomtar! Innan Erik hunnit svara så har hon rivit hål i påsen och sträcker fram den. Erik tittar noga på dem sedan säger han "-Nej, dem gillar inte jag för min mamma har sagt att de är äckliga!"
Jag trodde jag skulle sjunka genom jorden!!! Med min snabba reflex så tar jag snabbt en Skumtomte och mer eller mindre trycker in den i hans mun och säger "- Erik, ät nu!" 

Visst har jag sagt att det är skillnad på Skumtomtar men det finns ju olika sätt att uttrycka sig på - undrar om man fattar det när man är 5½ år?! Jag försökte förklara detta för Erik i bilen hem man poletten trillade inte ner hela vägen.... *suck*  ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0