Ensam i bussen

Imorgon ska jag titta på "Bra Vibrationer"! Det ska bli super-duper-kul och jag ser verkligen fram emot det! :-)

Efter jobbet tog jag bussen in till stan för att se om jag "råkade" springa på något snyggt plagg som jag kanske skulle kunna ha på mig i morgon.... men varför är det så att när man verkligen VILL hitta något så gör man inte det?! Jag sprang ut och in i varje affär och letade och letade.... men nej.... det var inte min shoppingdag idag! :-(

Bestämde mig surt för att ta första bästa buss hem och jag hann väl sådär typ 300 meter med bussen innan den stannade.... för gott! Den bara slocknade och vaknade inte igen! Så tillslut började alla passagerare att kliva av bussen för att gå till nästa hållplats och vänta på nästa buss istället - alla utom jag!

Jag satt kvar där i bussen (brukar sitta ganska långt fram = tantigt?) och lyssnade på min Ipod vilket innebar att jag inte noterade vad som hände bakom min rygg. Busschauffören han höll på att greja och försöka starta gång på gång utan lycka... och kvar i bussen satt lilla jag...
Av en händelse vände jag mig om och min haka fastnade nog i ett läge för jag kom på mig själv att jag blev lite gapande och frågande... vart hade alla människor tagit vägen och när hade de försvunnit?! :-O
Tittar ut genom förnstret och ser att de står ca 30 meter längre bort vid en busshållsplats. Skyndar mig ut från bussen och kommer lagom fram till hållplatsen när nästa buss kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0