Luciakandidaterna

Martin har kommit hem från metropolen Vinslöv och tydligen hade alla i byn lämnat den varma, mjuka soffan för att delta i julskyltningen på torget och för att få höra och se när luciakandidaterna blev presenterade.

Det hade gått jättebra och jag kan tänka mig att min käre man tycker det var minst lika kul som tjejerna - han gillar ju att planera sånt här....
I år hade han gjort olika uppdrag till dem som de ska genomföra och dokumentera, i fjol hade han slagit in paketer till dem som de skulle öppna uppe på scenen.
Allt är ju relaterat till dem själva och deras egenskaper (som deras familjer och vänner så snällt avslöjat om dem). Dessutom har ju Martin de flesta i skolan också eftersom det är högstadieelever.....

Undrar vad min familj hade sagt om mig om jag skulle "utsättas" för något liknande...? Man hade väl fått försöka muta dem så gott det nu hade gått..... men jag kan tänka mig att mina båda syskon - utan några skrupler - hade ansträngt sig allt de kunnat för att rota fram de smaskigaste, hemskaste och pinsammaste minnena och erfarenheter de har med sig om mig! :-S
Fast å andra sidan och med handen på hjärtat så hade jag nog gjort precis likadant med dem - haha...! Fyyyy, vad roligt det hade varit!!! :-) 

Martin hade i alla fall fått hem godispåsar till barnen - och MIG!!! Han hade först fått två sen hade han sagt att han hade en fru också.... haha..... :-)


Gott-gotti-gott-gott :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0