Min man gör mig upphetsad :-(

Martin vet precis vilka "knappar" han ska trycka på för att elda upp mig... *haha*... ja nu lät det fel - det är jag medveten om. Men ni kan tänka er att jag säger det med arg röst!

Så fort jag kom hem ikväll efter jobbet så satte han igång och ville diskutera jobb med mig. Eftersom vi båda jobbar som lärare så skulle man ju kunna tro att vi bara diskuterar "pedagogiska" tips och ideér med varandra men så är definitivt inte fallet! Vi diskuterar nästa aldrig jobb eller något som har med skola att göra. MEN... så klart finns det ju undantag.... dvs det finns sällsynta små tillfällen då vi brakar samman i våldsamma diskussioner kring allt som har med jobbet att göra. Oftast är vi eniga men ibland drar vi inte åt samma håll och då... ..... kan vi hålla på i evigheter och ingen vill ju ge sig - lika envisa båda två! :-)

I detta fallet är det något som Martin har försökt diskutera med mig länge men jag har inte nappat på hans "byte" och han har inte lyckats få igång mig.... men idag gick det! Han har en viss förmåga att på något sätt sansat provocera mig så att jag känner att kinderna börjar hetta och jag blir mer och mer uppeldad!!! Till slut frågade jag honom varför han aldrig kunde ge sig - och han svarade sanningsenligt "- Jag måste provocera dig för att jag ska få ut allt från dig. När vi bara har en vanlig lugn diskussion så får jag inte veta så mycket och får inte så mycket information och tankar som jag får när du är irriterad och uppeldad!" 
Ja, vad ska man säga?! Energislukare! :-(   Nu blev jag trött!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0