List-människa

1:a advent och vips så är det jul innan man hinner blinka. Varför känns det som om december månad går dubbelt så fort jämfört med alla de andra 11 månaderna?

Jag är en "list-människa"! Alltså, jag lever mitt liv utifrån listor... nja, kanske inte riktigt ;-)  .... men jag gillar att skriva listor och att stryka saker när de är klara :-)
Nu i december månad blir alltid listan extra lång och fastän man stryker saker som blivit gjorda så fylls den alltid på och är oändlig...
Det är nu man ska
- ta fram adventsljusstakarna
- putsa fönster
- ta fram tomtar
- fixa paketer till barnens adventskalender
- baka pepparkakor & lussekatter
- springa runt och armbåga sig fram bland alla andra julshoppande människor
- dricka glögg
- ta ett rejält julabad :-)
- hinna umgås med vänner
- snabb-banta så man kommer i den "lilla svarta" till nyårsafton *suck*
- göra julgodis
- lyssna på julmusik
- skicka julkort
- m.m.........

Barnen skriver också listor - fast bara önskelistor :-)
Jag har min önskelista i huvudet - kan man skriva önskelista fastän man är 34 år? (Ja, jag vet att jag så gott som är 35 år men inte riktigt än...)
I år valde Ellen att göra en riktigt pedagogisk önskelista till korkade föräldrar som inte fattar ett dugg vad det är hon önskar sig...


Vi får väl se vad tomten kommer med...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0