Lille ko,lille ko, lille käre kooooa...

"-De har tagit in korna från hagarna". Ja, så lät det från Tina eftersom hon gått där igår och rekat läget. Så idag hade jag planerat att hinna med en runda upp bland hagarna så att Basti kunde få springa av sig.
Jag kan väl säga som så här att vi hann uppför en skitjobbig brant och sedan stod vi öga mot öga med en kossa.... de är GIGANTISKA - och dessutom har jag utvecklat koskräck på senare år! :-S Den bara stod där och tuggade gräs och glodde på mig och jag mitt dumma nöt glodde tillbaka. Basti han brydde sig inte utan var så himla lycklig över att vara fri så han sprang runt och iväg och tillbaka - huller om buller...
Jag börjar sakta gå därifrån samtidigt som jag diskret ringer till Tina och undrar vilka hagar hon egentligen varit i. Enligt henne fanns det inga kor igår - märkligt va?! Idag fanns det åtminstone två - dem såg jag med egna ögon! "
-Försök ta dig ut från hagen"
, säger Tina i telefonluren. Jo, det finns inget jag hellre vill just i den sekunden... Kossorna har slutat tugga och det ser ut som om de överväger att checka in mig på närmare håll men även om jag har korta prinskorvsben så kan de sätta ganska hög fart och min hastighet ut från hagen kan ingen klaga på! I slutet sprang jag t.o.m. och det är sällsynt vill jag lova!



Nu hade jag inte kameran med mig på rundan men även om jag haft det så är jag tveksam om jag hade haft is i magen och tagit upp den och fotograferat i just det läget...
Däremot ska kameran med på festen i kväll. Vi får se hur sen kvällen blir om det blir uppdatering denna sidan dygnet.

Ni andra som ska vara hemma - korka upp vinet, ta på mysbrallorna och innetofflorna och njut av ledigheten! :-)


Skål!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Du har blivit utmanad, kika på min blogg! :-)

2008-11-07 @ 17:41:34
URL: http://jossabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0