"- Skaffa dig en hobby!"

Idag hemma hos Malin började det diskuteras golf... hrmmm.... inte riktigt min grej! Har provat någon gång då Martin trodde att han skulle kunna lära mig sporten. Tja, jag hann två hål innan jag hamnade i bunkern och sedan var det kört! Jag kom inte upp ur den förbannade grusgropen! :-(    Martin var inte särskilt pedagogisk (tyckte i alla fall inte jag!) och det slutade med att jag gick därifrån - skitsur! Sen dess har jag inte varit på en golfbana - mer än för att äta lunch då *hehe*.



Jessica, Sofie och Malin verkade allihop ganska exalterade och förväntansfulla över detta evenemang som skulle ta sin start till våren. Mina tankar gick mer åt caddie-hållet. Undrar om man får lov att köra en sån där liten bil på golfbanan då?! Då kan jag sitta där och läsa skvallertidningar och slappa medan de slår på de små bollarna... låter väl bra?!

Martin har för länge sedan sagt till mig "- Skaffa dig en hobby!". Detta har han med facit i hand fått "käka upp" och har nog flera gånger ångrat att han inte knep ihop sin lilla mun! Så många gånger som jag har övertygat Martin om att "- nuuu har jag äntligen hittat min grej!" Lägger massor av pengar på det och går in för det med 110% för att sedan bara inse att det nog inte var min grej i alla fall...
(Ja, Sofie, nu skriver jag om det i alla fall!)

Förr i tiden (nu låter det som om jag är lastgammal!) så var jag ännu mer rastlös än vad jag är idag och då tyckte Martin att det var på tiden att jag hittade en sysselsättning. Sedan dess har jag testat på diverse olika evenemang och aktiviteter - men - har fortfarande inte fastnat för något mer än vår hund!

Jag har tränat på gym (tro det eller ej!) :-) och det höll väl i sig - aktivt - i ca 1 år och sedan blev jag mer - tja..... passiv......Martin kallade mig för sponsor till gymmet och tyckte att de skulle skicka ett personligt TACK-kort till mig för att jag så snällt lät dem dra en viss summa pengar från mitt konto varje månad utan att jag gick dit där (eller ens funderade på att gå dit där...).



När den fasen lagt sig så har jag t.ex. testat på silversmide. Jag hade en klar bild i mitt huvud om att jag skulle göra både det ena och det andra smycket - jo, förmodligen...! Denna grej höll i sig ca 3 månader och under den tiden hann jag köpa in silver för en mindre förmögenhet (som för övrigt nu bara ligger i min garderob...) och dessutom köpte jag in alla möjliga verktyg som kunde vara bra att ha!

Säga vad man vill, men när jag väl börjar med något så är jag så in i tusan engagerad och motiverad. Då kan inte ens en sten i skallen stoppa mig! Men sen vet jag inte riktigt vad som händer... det ebbar ut liksom....

Sen har vi nu fotografering... som fortfarande håller i sig.... och sen har vi ringsekreterarkursen.... som har varit 2 ggr hittills....



Ja, det har funnit ganska många fler grejer som jag absolut trott varit "min grej".... men - noooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0