Sämst syn i hela Europa, eller hur var det nu?

Jag följer inte Idol - faktiskt! Brukar alltid följa det slaviskt men detta året har det inte blivit av - vet inte varför?!
Efter pyjamaspartyt föll det sig naturligt att vi stannade kvar i soffan och då hamnade vi med Kevin, Alice, Robin och de andra deltagarna.
Fick en självklar favorit - Kevin!!! Outstanding i mina ögon och öron men det säger jag iofs utifrån enbart denna kvällens framträdande.

Någon som har sett fler program och kan ge ett mer pålitligt omdöme?




Nu när jag suttit och glott på TV ikväll har jag flera gånger tyckt att jag sett suddigt... *skumt*
Jag har reagerat på att jag ofta blir trött i ögonen och då blir det helt enkelt suddig bild ;-)      Borde nog gå och kolla synen lite mer regelbundet men samtidigt tycker jag att jag borde ha nått "botten" nu - man kan inte ha så mycket sämre syn än vad jag har! Min bror och min kusin har väldigt roligt åt detta...! :-)

Mina glasögon gick sönder för X antal år sedan och korkade Pilla hade ju slängt sina gamla så där stod jag utan några i reserv! Om man då som jag, knappt har ledsyn (ja, nu var jag lite dum mot mig själv - riktigt sååå illa är det inte... väl?) så blir man vääääldigt beroende av andra.
Tog mig i alla fall till stan och in till min optiker. När jag kom in i affären såg jag inte vem som var vem och därför stod jag bara kvar innan för dörren och väntade på att någon snäll själ skulle komma till min räddning - vilket det också gjorde! Halleluja för serviceinriktad personal!!! :-)
Jag förklarade mitt dilemma och hon tog fram min journal och genom att bara kasta en blick på den så förstod hon att hon hade ett akutfall stående framför sig! *suck*
Blev inkastad i ett litet rum tillsammans med optikern och han började lära mig hur man satte in linser... shit vad svårt! Med mina smala, lite sneda ögon så kändes den uppgiften ganska omöjlig.

Blev hemskickad med en ask linser - tyvärr fanns de inte i den styrka som mina ögon behövde för att kunna ge en klar bild men det var ju helt klart bättre än att bara vara i dimma...;-)
Jag tror det låg 10 par linser i asken.... efter ett dygn hade jag 1 par kvar.... några hade gått sönder, några hade jag tappat på golvet eller spolat ner i vasken.
Lite skamsen var jag alltså tillbaka hos min optiker dagen efter och ville ha fler...

De lovade att försöka få tag på linser i min rätta styrka så snabbt som möjligt men det fanns inte någon i hela Europa som hade exakt samma synfel och styrkor som jag.... vad det betyder kan man ju diskutera... men det är detta som min käre bror och min lika käre kusin har hängt upp sig på.
Tolka kan man ju göra på många olika sätt - "Pilla har sämst syn i hela Europa!".
Tja, riktigt så var det ju inte men det är den versionen som spreds...*ler*    Men vad fasiken - det bjuder jag på! :-)

Bjuder på en glasögon-kavalkad....*hysteriskt skratt*
Imorgon bitti när jag öppnar bloggen kommer jag att svära och bita mig sjäv i tummen för att jag var så dum att jag avslöjade dessa väl gömda bilder... men som sagt - passa på nu så länge det varar...:-)


Mina första glasögon...


Mitt andra par...


Mitt tredje par.... som varade ända upp till gymnasiet  *skäms* (här är det i 5:an)


Fortfarande samma...


Ja, ni ser ju själva...


Idag...

Det har funnits X antal par glasögon till men de kom inte med här.
Skratta och le..... det bjuder jag på denna sena fredagskväll!

God natt!


Kommentarer
Postat av: Tanja

Hejsan!

Jag håller fullt med dig att Kevin är bäst. Han är min favorit och jag hoppas verkligen att denna ödmjuka goa kille kommer att gå långt.

Jag brukar inte följa Idol förrän efter uttagningen. Jag tycker att det är så pinsamt.

Kram Tanja

2008-11-22 @ 00:05:21
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0