De vita invaderar mig!

Martin ska natta barnen och jag hör Eriks protester på ovanvåningen - det ska vara mamma! Jag vet inte om Martin slarvade när han skulle klippa Eriks navelsträng på BB för ibland känns det som om den fanns kvar. Han är otroligt mamma-fixerad (Erik alltså) - visst går det bra med Martin också men det är mamma som gäller!
Har flera gånger försökt att få honom lite mer "pappifierad" men det går trögt... inte ens efter 2 veckor i Korea hade han blivit mindre mammig.

Ellen har tjänat pengar ikväll - 26 kr för att vara exakt! :-)  Måste erkänna att hon slitit ganska hårt för dessa kronor och hon är väl värd dem...
Jag har de senaste året börjat få markant fler vita hårstrån på mitt huvud - och snacka om att de fullkomligt lyser! Man ser dem från långt håll och det stör mig! Har färgat och grejat men jag vet inte om de vita stråna växer dubbelt så fort som de svarta - det känns i alla fall så! Nu har de fullkomligt börjat invadera mig och man känner sig ganska maktlös (ja, jag vet att vi nu snackar I-landsproblem).

Hur som helst så erbjuder jag Ellen 50 öre/vitt hårstrå hon drar (och då ska roten vara med!). Detta lockade henne första gången men hon insåg senare vilket skitjobb det var och att det nog inte riktigt var värt pengarna...
Så även om erbjudandet är stående för henne så är det inte precis så att hon kommer och anmäler sig frivilligt.

Ikväll har jag nu stått framför spegeln igen med min pincett och dragit hårstrå efter hårstrå. Men det är drygt.... :-(
Frågade Ellen om hon var "sugen" men svaret var nej. Då blir man lite desperat och helt plötsligt erbjuder jag henne 1 kr/ hårstrå istället. Nyhetens behag, behov av pengar - ja, jag vet inte vad det var som fick henne att grabba pincetten men hon satte i alla fall igång och tjänade alltså ihop 26 kr - och jag blev 26 vita hårstrån fattigare - en piss i oceanen - men det är det lilla som gör det... *hehe*

Kommentarer
Postat av: Tina

Hi,Hi!

Micke erbjuder mig 50 öre för varje vitt hårstrå som jag INTE rycker! Jag har redan tjänat 200 kr :)

Hur mår Basti?

Tina

2008-11-23 @ 20:04:31
Postat av: Pilla

Haha... du ska vara snäll ;-) annars kanske du får leva på dina 5 (egenlagade)middagsrätter resten av året!

Basti är som vanligt - han är härdad ;-)

2008-11-23 @ 20:18:14
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0