Is smälter....

Nu har jag paus igen... jobb, jobb, jobb...  Sitter här med pepparkaksburken, ädelosten och julmusten - de är mina energi-påfyllare... undrar hur många pepparkakor med ädelost man kan äta innan magen sprängs? ;-)

Ikväll är det en sån där kväll då man tycker allt är lite trist och jag känner mig lite låg - vet inte om det beror på mitt tidigare inlägg eller om det beror på att jag har skitmycket jobb framför mig i 2 veckor?! Att Martin kommer hem och överdrivet glatt deklarerar att han nu haft sitt sista utvecklingssamtal, gör ju inte saken bättre... :-(     
Har tittat på Eriks "Merry Christmas-video" och då tvingas man ju att dra lite på smilbanden...

Nu ler jag igen... kom att tänka på när vi satt i väntrummet på sjukhuset igår. Jag reagerade över att Eriks jacka var lite blöt men det är ju inget ovanligt iofs.
Efter sådär 20 minuter så utbrister han "-Oh, javisst ja! Jag har ju is i min ficka!" WHAT?! Ungen kan väl inte mena allvar?! Jodå! Tar upp jackan igen - som nu är MYCKET blötare - och öppnar fickan.... och vad hittar man väl där om inte tre stora isklumpar?!

Erik, alias samlaren, brukar ju samla pinnar, kottar, stenar m.m. men har nog hittills aldrig tagit med sig is från dagis - det var en ny erfarenhet!
Kvinnan mitt emot oss försökte dölja sitt skrattanfall så gott hon kunde men lyckades inte vidare bra så hon brast ut i ett gapskratt - vilket mamma Olofsson just i det läget inte riktigt kunde se nöjet med...  ja, tråkmåns kanske ni tycker men då var det faktiskt inte alls kul - fast nu kan jag ju som sagt le lite åt det :-)



Vem vet vad han kommer hem med nästa gång? Tur att fickorna inte är så stora!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0