Brandövning - hemma

Vet ej hur vi började diskutera detta på jobbet men ämnet var i alla fall brandövning - hemma! Hur många har gjort det? Nu framstår jag kanske som ännu mer korkad men mitt nya motto har blivit "- Äh, vad fasiken - det bjuder jag på!" :-)

Det var längesedan så jag vet inte riktigt om det kan arkiveras under "dumma övningar" eller något liknande...? Men hur som helst så har jag och barnen haft brandövning här hemma en gång. Vad ska vi göra om det börjar brinna? Vet ärligt talat inte om det var för min skull eller barnens men det är alltid lättast att skylla på de små... *hehe*

Jaja, vi låtsades att det brann på nedervåningen och att brandvarnarna gick igång... vi var alltså avspärrade på ovanvåningen - "ja, barn, hur gör vi då?"
Vi kom överens om att enda lösningen var att hoppa ut genom fönstret i vårt sovrum.... oups vad det var långt ner till marken...
Ja, tro nu inte att jag kastade ut ungarna för att testa utan vi bara låtsades och planerade vem som skulle göra vad. Vi drog fram sängen till fönstret så att alla kunde nå upp. Vi insåg att det nog skulle gå att ta sig över till garagetaket och sedan därifrån vråla allt vi kunde.
Min uppgift är att rädda fotoalbumen.....ja, alltså efter barnen då.... jag vet inte riktigt vad Martins uppgift blev... får nog ta reda på det!
Frågan är ju nu när vi har hund också... kanske att vi får fira ner honom i lakanen - ja, det skulle nog funka! :-)

Måtte detta scenario aldrig hända...


Aldrig fel att ha hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0