Verklighetens bild...

Bilden som jag hade framför mig var Martin och jag liggandes på en fäll framför öppna brasan medan stora snöflingor landade ute på fönsterblecket, ljuv musik i bakgrunden samtidigt som vi drack glögg och matade varandra med pepparkakor....mmmm.... kan ni också se det framför er?
(Ja, jag vet att vi inte äger någon fäll eller öppen spis och att det är så långt ifrån snö som vi kan komma, men....   föreställ er.... ni kan väl anstränga er?!)



Verklighetens bild:
Jag sitter i soffan och har jobbsaker runt omkring mig och är fullt fokuserad på att skriva i skrivböcker.
Martin sitter också i soffan men glor på fotboll - orangea mot svarta eller möjligtvis mörkblåa - blev informerad om att det faktiskt var landskamp (även om det bara var träningsmatch!).
Vi smuttar på glöggen (som vi hällt upp i stora kaffemuggar eftersom vi inte tagit ner glöggmuggarna från vinden ännu) och käkar några pepparkakor med ädelost (upptäcker att burken nog varit öppen ett tag eftersom pepparkakorna är sega...)

När glöggen är uppdrucken delar vi på en påse micropopcorn och sedan somnar Martin med fötterna uppe i mitt knä - mitt bland alla skrivböcker...   och ute blåser det halv storm....*suck*
Ja, välkommen till verkligheten!

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0