Idag är jag en vabbare

Vaknade i morse och kände mig helt klibbig... Upptäckte att Erik låg omslingrad runt mig och var som en kamin. Behövde egentligen inte ens ta febern på honom eftersom det var så uppenbart men det gjorde man ju ändå bara för att få det bekräftat. Ibland när Erik har feber märks det knappt på hans allmäntillstånd och han är "som vanligt" men idag var han hängig, kingig och inte alls på humör. Eftersom Martin fortfarande är iväg så blev det jag som fick vabba idag (vab = vård av barn).

Skickade iväg Ellen till skolan och började fundera på hur jag skulle "underhålla" Erik under resten av dagen. Tack och lov för TV:n och alla barnkanaler som sänder i stort sett hela dagen :-)
Vi har spelat Fia med knuff och jag är fortfarande förundrad över hur man kan lyckas förlora 6 gånger i rad?! De som känner mig vet att jag inte är den som förlorar med vilje - inte ens mot barn - inte ens mot mina egna barn!


                                                                                                           Mästare i Fia...

Körde upp till Konsum för att inhandla det mest nödvändiga och tänkte köpa en överraskning till Erik. Det blev en serietidning (Tom & Jerry). Det märks att jag inte har varit i serietidningarnas värld på ett bra tag eftersom jag höll på att tappa hakan när jag såg vad de kostade. Typ 33 kr för en tunn, tunn tidning!!! Visserligen fick man en skruttig leksak på köpet men det verkade nästan vara något som blivit standard på de flesta tidningarna - nästan alla var inplastade med någon "extra" present. Erik blev i alla fall överlycklig - inte för tidningen utan för den skruttiga leksaken *suck*


                                                                                     Den "skruttiga" leksaken...

Nu har vi TV-paus igen (det innebär alltså inte paus från TV:n utan tvärtom...) och snart ska vi gå ut i trädgården och plocka de sista äpplena från våra äppelträd och göra en äppelkaka till ikväll när Martin kommer hem.

Sitter här och tittar på "duken" vi har på vårt matrumsbord. Häromdagen hörde jag Ellen och hennes kompis diskutera den. Kompisen undrade då om jag gjort duken av Bastis hår!!! *skratt* Har aldrig ens tänkt tanken att den kanske påminner om hår men det kanske är fler som tycker det så den ska bort från bordet idag :-)  !


                                                                                                                   Hundhår?

Skriver mer senare idag!

Kram


Kommentarer
Postat av: Tanja

Duk som ser ut som hundhår, so what. Jag själv har mattor som ser ut som hundhår (heltäckningsmattor). Men jag har ju inga mattor. Kanske skulle ta fram dammsugaren. Jag tycker duken ser chick ut.

Kram Tanja

2008-10-15 @ 21:33:02
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0