My new camera! :-)

Blev hämtad av Martin efter jobbet idag och när vi kör upp på uppfarten säger han "- Nu kan du köra och hämta Ellen (som varit hos en kompis) och sedan kan du köra och köpa den där kameran du ville ha."
Hörde jag rätt?! YES!!! Så nu sitter jag här och skiner i kapp med solen (på andra sidan jordklotet) och tittar kärleksfullt på min sprillans nya Nikon. Batteriet är på laddning och jag är redo inför kvällens installationer och provfotograferingar...
Ja, jag vet att jag har världens bästa man! Love dig Martin!


Erik berättade vid middagsbordet att han ska jaga älgar när han blir stor. Ser fram emot älgsteken om 20 år... ;-)


På fredagar när Martin hämtat barnen brukar de köra upp till Café Sandhem för att köpa fredagskaka som de sedan fikar på här hemma. Man får då välja vilken kaka/bakelse man vill. Hittills har jag haft karaktär att säga nej till fredagskaka eftersom jag ändå inte är hemma när de andra äter sina kakor. I fredags blev det dock inga fredagskakor eftersom barnen var hos kompisar och lekte. Nu tyckte Martin att det var synd att missa en sådan händelse så han har varit och köpt kakor/bakelser idag istället. Han kallade deras för "fira-att-det-är-lov-kaka". Denna gången hade han köpt till mig också (och av kartongen att döma så tror jag att det är en bakelse av något slag) och den kallar han för "passa-på-att-äta-innan-onsdag-bakelse"! Du är för kär... ;-) *ler*


                                                                                                      Jag tjuvkikade...!

Erik har varit överlycklig ikväll eftersom hans Villi utvecklades sent i går kväll till en tonåring...! Mamma kunde tydligen sköta om henne! :-) Men jag måste erkänna att jag tillslut tryckte på pausknappen eftersom hon aldrig ville somna...

Vår "lilla" snälla vovve, Basti, är starkt misstänkt för att ha varit på övervåningen idag under tiden som vi andra har jobbat eller varit på fritids/dagis. På övervåningen får han endast vara när det är dags för att sova - och det vet han! Men nu har vi upptäckt spår - väldigt misstänkt...
Ellens ena häxhatt låg mitt på golvet i hennes rum och i kanten var den sönder... Dessutom fanns det några andra odefinierbara fleecebitar i olika färger (vi misstänker att de är från något av alla hennes gosedjur som ligger utspridda på hela rummet...) Vem kan vara skäligen misstänkt?!
Nu blir det civilspan under en tid framöver...:-)


                                                                                                   Misstänkt, eller...?!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst kan du länka.... =)

Jag kan länka till din oxå om du vill?

Klart man måste fira in lovet.... Själv har jag firat med en gigantisk påse godis. Det finns alltid något att fira fniss :-)

KRAM Josefine

2008-10-27 @ 21:57:40
URL: http://jossabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0