Trött & rastlös

Det är förmiddag och rimligtvis borde man vara utvilad och känna sig pigg nu, men inte jag! Erik måste ha smugit sig in i våra sängar någongång i natt för plötsligt slåss man om täcket och vaknar och upptäcker att man ligger med halva kroppen utanför sängen... Om man sen orkar lyfta på huvudet ser man också att det finns en annan familjemedlem (Martin) som har tillgång till mer än 2/3 av hela sängen!!! Om ni undrar var Erik ligger så är han som ett plåster på mig... Antingen med armar eller ben slingrade runt mig eller med huvudet på mig någonstans alternativt hela honom på mig! Förr i tiden när han var en 3,5kilos-bebis så kunde dessa stunder vara ganska mysiga... men nu är det en 21kilos-kille och jag kan lova er att det inte riktigt är lika mysigt då...

Ellen ska snart skjutsas iväg till en kompis och Martin ska bege sig upp på byggnadsställningen igen för att fortsätta med vårt (eviga?) projekt - träpanelen!

Själv har jag inga planer denna helgen och det har jag ju sett fram emot! Sååå skönt att kunna ta det lugnt och ta dagen som den kommer...  Men vid detta laget borde jag väl känna mig själv?! Nu sitter jag här och är rastlös och funderar på vad jag ska fylla hela dagen med. Några förslag? Allt som har med städning och tvätt och liknande går bort direkt så det behöver ni inte tipsa om ;-) Förresten har redan James tagit hand om tvätten och disken nu på morgonen...

Ja, jag ska i alla fall börja med att åka och köpa en ny tandborste eftersom min gamla fick kastas igår efter vårt uppträdande då den doppades i både smör och yoghurt...! :-)

Återkommer...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack själv för en kul kväll på stan! Vilken trevlig blogg! Jag läste hela från start till mål igår kväll och fick mig många goda skratt! Var har du hittat denne James? Han verkar vara ett energiknippe utan dess like...

2008-10-25 @ 20:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0