Min rödvinsmarinerade klänning...

Det har varit en seg dag även om jag sluppit huvudvärken. Det är det där med sömnen... att man kan bli så beroende av den! "Förr i tiden" kunde man lätt vara ute flera gånger varje vecka och ändå vara någerlunda pigg i skallen och dessutom se fräsch ut. Kan inte komma ihåg att man var så trött i flera dagar efteråt?! Vill egentligen inte säga det - men - kan det ha med åldern att göra? Nej, det vill jag inte tro!

I natt när jag kom hem blev jag utskälld! Ja, inte av Martin utan av Basti - han är inte heller van att hans matte är ute och rantar halva nätterna för att sedan försiktigt (och så tyst hon kan) försöka sig på att smyga sig in i huset obemärkt. Det där med att smyga lyckades jag alltså inte med utan "vakthunden" gav ifrån sig några av hans grövsta skall och trodde nog att han lyckats skrämma tjuven på flykten :-) Det var ju bara lilla jag som kom hem med min rödvinsmarinerade klänning... Klänningen åkte i tvättmaskinen direkt fastän jag övervägt att först testa diverse tips jag fått under kvällen (hälla salt på, hälla på Club Soda, hälla mer vin på - fast vitt denna gången...). Jag orkade helt enkelt inte börja greja mer med den utan stoppade helt enkelt in den i maskinen och chansade!
I morse (eller rättare sagt i förmiddags) så var den upphängd när jag kom ner från sovrummet (märkligt va?!) och det fanns inte tillstymmelse till rosa nyans någonstans - YES!!!

Det blev hundrunda med Tina på A3 men idag behövdes ingen "survival-kasse". För att ändå vara på säkra sidan fick hon komma och hämta oss eftersom jag inte riktigt visste om jag var körbar eller inte...
När vi gått halva rundan upptäckte vi att det pågick jakt i skogen runt oss :-S  Det small rejält och vi hörde även jakthundarna som skällde. Lite märkligt med tanke på att det inte fanns några skyltar som informerade om att det skulle vara jakt där idag...

Barnen har roat sig själva hela dagen genom att leka med kompisar. Elina har varit här och lekt med Ellen och Herman var här och lekte med Erik så det har varit lugna gatan för mig :-)
Tjejerna bestämde sig för en övernattning och de var hemma hos Elina och hämtade övernattningsgrejer.

Idag blev det faktiskt äppelkaka! jag har ju sagt det i så många dagar nu men det har ändå inte blivit av - men idag...! Har testat lite olika recept och idag fick jag ytterligare ett av Tina. Blev riktigt gott! Här kommer receptet:

Skala och skiva äpplen och lägg dem i en smord form.

Blanda ihop:
1 tsk bakpulver
2½ dl mjöl
2½ dl socker

Smält 100g margarin/smör och blanda ner i mjölblandningen.
Tillsätt sedan 1 ägg.

Klicka på blandningen ovanpå äpplena och ställ i i ugnen på 175°C i ca 25 min.

Jag gjorde dock några förändringar - jag strödde på lite socker och kanel mellan äpplena och dessutom fick den stå inne lite längre i ugnen.

I kväll blir det sen middag - men jag tycker fortfarande man är mätt efter den där äppelkakan så det gör inget. På menyn ikväll står det Tacos som aldrig kan bli fel - tror dock att jag hoppar över rödvinet ikväll... ;-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0