Välkommen hem älskling!

Erik hade önskat pannkakor i kväll och det tyckte jag lät mycket bra med tanke på att det är ganska enkelt att fixa ihop. Hur kan man misslyckas med pannkakor? Ja, jag vet inte, men jag gjorde det i alla fall... :-(  !  De blev inte alls så där gyllenbruna och frasiga i kanterna - de höll inte ens i hop utan gick sönder och allt blev bara "pannkaka" *fniss*
Jaja, tur man kan skämta om det :-)  Erik gillade dem trots detta och han sa "-De är delikata!"  Bättre omdöme kan man väl inte begära :-) ?

Tanken var ju att vi skulle göra äppelkaka men det blev inte av...  Nu vet jag att en del av er tror att jag legat i soffan istället... men så är inte fallet (idag i alla fall :-)  )... jag har nämligen varit aktiv hela tiden - jag har duschat Basti, dammsugat huset, tömt diskmaskinen, vikt in tvätt och tvättat och nu är jag helt slut och vill bara gå och lägga mig *gäsp*

Ikväll har jag chattat med Emily som också var med på resan till Korea. Hon och hennes syster Sara var nog de som jag umgicks mest med av de som kom från USA. Vi har hållt kontakten ganska bra via mail och Facebook hittills men jag vet (av erfarenhet) att jag kan vara ganska dålig på att hålla kontakten i långa loppet. Jag måste verkligen ta mig i kragen och se till att höra av mig regelbundet! Hur som helst så var det första gången vi chattade och det känns ju alltid lite mer "på riktigt". Lite läskigt men jag kunde höra hennes röst och skratt och det fick mig att helt plötsligt vandra bakåt i tiden och befinna mig i Seoul igen tillsammans med alla de andra "inbjudna". Saknar både dem och våra "buddies" väldigt mycket :-(  På väldigt kort tid kom vi varandra väldigt nära - närmare än man gjort med personer som man haft i sin umgängeskrets under en lång tid... *tänkvärt*  Ja, nu blev det helt plötsligt väldigt djupt här och det var kanske inte meningen men som jag skrev från allra första början så handlar ju min blogg om min vardag - små som stora saker - allt som berör mig på ett eller annat sätt...


                                                                                                          Emily och jag...

Något som definitivt berör mig är ju att Martin har kommit hem igen :-)  !!! "Tutta familia" var och hämtade honom i metropolen Vinslöv nu ikväll när han kommit hem från sin lägerskola. Efterlängtad av alla så klart :-) ! Tror faktiskt att han blev lite överraskad av att se i vilket skick huset var i - han hade nog förväntat sig/ föreställt sig ett förfall under dessa dagar men ack nej! Huset (om jag själv får säga det) var i tipp-topp och det fanns nog inget direkt han kunde "anmärka" på. Självklart gick han direkt ut i tvättstugan och började fingra på värmepumpen. Jag har inte lagt märke till att den larmat mer än en gång idag men tydligen har den hunnit med fem gånger... undrar när?... måste varit när jag dammsugat och fejat så att svetten lackat... inte konstigt att man inte märker små röda blinkande lampor då...


                                                    Välkommen hem James... förlåt... älskling ;-)

Nu är alltså hela flocken hemma igen och det känns skönt! Jag har ju iofs haft Basti som alltid blir snäppet lite mer "vakthund" (om han nu överhuvudtaget kan kallas det?) när någon av oss inte är hemma. Han är med en som ett plåster vart man än går och det känns alltid bra att ha honom om kvällarna... Nu när jag har skrivit har han suttit vid sidan om mig med sitt huvud liggandes i mitt knä och sovit där :-)


                                                                                                       Vår "vakthund"...
Nu ska jag strax slå mig ner i soffan med min Mc Flurry som snart anländer...

Sov gott


Kommentarer
Postat av: Moa

hej nej min klocka var jelt grattis men såg att du hade den nu.. Kul att du hittat till mig hoppas att du fortsätter titta in är alltid kul med nytt folk.

2008-10-16 @ 06:55:04
URL: http://mcmoagirl.webblogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Trevligt att du gillar mitt upplägg. :)

Jag kan tipsa om en bra sida där du kan hitta det mesta som gäller bloggdesign osv. Det är lite svårt att förklara själv såhär över en kommentar... Sidan är iaf: http://www.designadinblogg.se/



Att få in en "autograf" i slutet på varje inlägg är inte så svårt. Dock lite långt att förklara här så du får denna länk istället:

http://www.designadinblogg.se/2008/april/skapa-en-signatur-i-varje-inlagg.html



Bakrunder kan man hitta lite varstans, på olika hemsidor, bloggar och så kan man spara ner bakrunder som man gillar och använda själv. Bara att högerklicka och välja spara som bakrund.



Hoppas att det hjälpte dig ngt!

//Emma

2008-10-16 @ 19:32:46
URL: http://emmis888.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0