Personalfest

Hahaha... det var längesedan jag skrattade så mycket som jag gjorde i går kväll - jag har underbara kollegor :-)  !!! Men jag ska ta det från början...
Blev hämtad av Malin och skulle sedan köra och hämta upp Caroline innan vi till slut skulle landa hemma hos Sofie för att dricka en fördrink. Verkligen en skitgod drink som smakade mer som saft än som något med alkohol i - precis i min smak!
Kartan och vägbeskrivningen till vår kollega, där festen skulle äga rum, hade jag såklart glömt att kopiera - men ärligt talat så hade den nog ändå inte gjort så stor nytta - det var några streck och en väg markerad och sedan en prick mitt ute i ingenstans där det stod "Här bor jag"...
Vi hittade i alla fall rätt och festen kunde börja! Tiden gick hur snabbt som helst och alla bjöd på sig själva och släppte loss. Hur kul som helst :-)  !
Hur jag lyckades spilla ut ett glas rödvin på större delen av mig vet jag inte riktigt men jag skyller här på mitt halsband som nog råkade fastna i glaset... är det trovärdigt? Ja, om min klänning nu fick en ton av rosa i sitt mönster så kunde man ändå inte se det i mörkret i uterummet där alla dansade loss till höger och vänster. Man kan väl säga att jag dansade mig torr igen ;-) ...


                                                                                                     Jag och Jessica...


                                                                                                  On the dancefloor...

Vi hann med mycket under kvällen - Jessica demonstrerade sina "tysta" Ecco skor med en mycket uppseendeväckande catwalk, Mattias hade ett framträdande av "modern dans"  med en stol som sällskap, Jonas spräckte sina byxor m.m.


                                                                                                                         Oups...
(Ni behöver inte vara oroliga - jag har frågat om lov att få sätta in bilden :-)    )

Jag kände mig som en papparazzi som sprang omkring med kameran i högsta hugg och fotade och filmade alla hit och dit. Jag kan säga att jag har hunnit få mig några härliga skratt även idag när jag kollat igenom allt som togs i går. *skratt* 

Under kvällen fick jag ett SMS från Martin " Ellen har dansat tryckare med Viktor ;-). Hon fick 40 kr med sig och hade 22 kr med sig hem. Inte många av dina gener där inte :-). Puss" 
I morse ville jag ju såklart höra allt om discot! Jag har alltid sagt och tänkt att jag ska bli en sån där mamma som är förstående och som inte håller på att frågar och vill veta massor om hur det var, vilka som var där, vad man hade gjort o.s.v. - men vad fasiken - man är ju nyfiken och vill veta! Så den filosofin har redan strukits och jag har insett att jag kommer att bli en morsa som vill veta ALLT så det är lika bra att sätta igång att berätta! Ellen hon stängde dörren till vårt sovrum och gick... och där låg jag kvar i sängen - ganska snopen. Hon tänkte minsann inte berätta något och definitivt inget om tryckaren... med Viktor :-)...

Fick i alla fall höra av Martin att när han hämtat Ellen och hennes kompis så träffade de Victor och hans föräldrar och då säger han "-Tack för dansturen, Ellen!" . Hur sött är inte det då?*ler*

Nej, nu ska det bli äppelkaka...

Skriver mer i kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0