Martin - min älskade städmaskin

Hur skulle jag nu lägga fram det här? Jag hade hittat en klänning igår som jag var lite spekulant på men hade inte sagt något till Martin om det. Jag har ju (som ni läst) redan spenderat en del pengar den senaste tiden och att spendera ännu mer på mig själv kändes inte riktigt OK utan nu ville jag liksom ha ett bekräftande från maken. Att jag dessutom skulle till Red Nails för att göra vid mina nagler gjorde ju inte saken bättre eftersom det skulle gå pengar även där.

Hur som helst så sa jag med min allra vänligaste och lenaste röst att jag hade "råkat" hitta en jättefin klänning... Mer sa jag inte (det kallas taktik... *ler*) Martin svarade inte... (det kallas också taktik...*mindre leende*) Men jag vet hur man ska tampas med maken min :-)   jag nämnde inget mer om det under morgonen och precis när jag ska gå ut genom ytterdörren för att ta bussen till jobbet så säger han att han tycker att jag ska köpa den där klänningen i alla fall :-)  I love you!!! Puss!!!

Efter jobbet var det Red Nails och det är alltid lika kul att träffa Jossan (nagel-Jossan) och snacka strunt med henne. Så fort lacket hade torkat styrde jag stegen mot klänningen och provrummet. Det blev dock inte den klänning som jag hade tänkt mig från början då den inte alls var så snygg som jag föreställt mig i min dröm... det "bidde" en annan... :-)
Pengarna rullar...

Nästa anhalt är Systemet och nu ska det handlas till kommande drinkar som jag ska blanda imorgon (tjejmiddagen). Vet inte om jag ska vara glad eller deppig men jag fick visa legitimation! I december fyller jag 35 år men tydligen finns det fortfarande de som tycker att jag ser lite ungdomlig ut :-) 
Pengarna fortsätter rulla...

Sedan inhandlas sånt som går under kategorin "smått & gott" - leggins, blommor m.m. Ja, som ni förstår så rullade pengarna på idag... och vad gör min käre man då? (Har ni märkt att jag är lite extra kärvänlig i mina formuleringar om honom idag? Det är för att vi ska fortsätta hålla den är positiva och goda stämningen här hemma trots att jag spenderat krona efter krona... :-)    ) Ja, det jag nu vill säga är att jag verkligen uppskattar det du gör här hemma Martin! Du städar, lagar mat, tvättar, diskar och stryker och det gjorde du även idag när jag var på shoppingturne´ . Puss puss! Nu har jag sagt det!

Ellen har blivit helt besatt av "Titanic" och går och nynnar på "Titanic-låten" hela tiden. Hon tycker själv att den låter lite som signaturmelodin till "Bananer i pyjamas" men det kan man väl diskutera...



Eftersom vi har filmen hemma så hade vi lovat att hon skulle få se den i eftermiddag och hon satt som fastklistrad. Även Erik ville titta på filmen även om han nog inte förstod så mycket. Vid middagsbordet fick vi sedan en mycket detaljerad resumé av filmen (som man själv har sett sådär typ 1000 gånger...)

Idag har jag äntligen fått svar på vad Erik gör med alla stenar och kastanjer som han tar med sig hem i sina fickor från dagis.
Svar: Han låtsas att de är fotbollsspelare och spelar fotbollsmatch med dem.
Kastanjerna vs Stenarna - tjohej vilken höjdarmatch!!!

Nej, nu ska jag nog ta lite ansvar här hemma och natta barnen. Martin springer runt här med dammsugaren i högsta hugg och städar och fejar - heja Martin! Bra jobbat! Kom igen! Kämpa på! :-)

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hej gumman!

Var har du hittat Martin? Har han någon bror? Jag själv fick ett paket med posten idag inslaget i presentpapper. Kezo tog hand om lådan och pappret men lät det ligga kvar i soffan i småbitar när han tröttnade på det. Jimi kommer ner och sätter sig i soffan, men han kan ju inte sitta på allt det pappret så han bara puttar ner det på golvet och sen sätter sig till rätta. Jag tittar bar på honom då han säger: Vaddå, det är ju Kezos papper. Jag skulle vilja säga män men när jag hör vad din man går för så vågar jag inte.

Kram på dig

Tanja

2008-10-10 @ 23:16:19
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0