Köpdjävulen slår till!

Ingen sovmorgon idag - hela familjen skulle upp tidigt för att följa med och titta på när Erik tränade tennis. Han har en kanonbra tennistränare som heter Peter och som verkligen vet hur man ska "ta" barn och man ser tydligt att Erik gillar honom skarpt :-)  !
De tränade bl.a. forehand, backhand och smashar. Förra söndagen kom Erik hem och sa att han hade lärt sig "-fåran och backan"... :-) ja, det är alltså forehand och backhand för er som inte förstod...
Hur som helst så är Erik jätteduktig och jag kände mig riktigt stolt när jag stod där och tittade på honom! Tror iofs inte att han har fått sina bolltalanger efter mig om jag nu ska tvingas vara riktigt ärlig... här är det nog rakt nedåtstigande gener från Martin...

                                                                     Erik "in action"...  tränar backhand...


                                                                                                       ... och smashar...

Ellen blev så inspirerad av övningar och ledare att hon nu också bestämt sig för att börja. Vi får väl se om det håller i sig till nästa helg ;-)

Eftersom det har varit riktigt höstväder idag med regn & rusk så ville/kunde inte Martin fortsätta med sitt snickeri så då tog vi det roliga beslutet att åka till Väla och shoppa istället! Jippie :-)  !!! Huvudmålet var egentligen att köpa jeans till Martin men när vi kollade igenom alla shoppingkassar när vi kom hem så var det nog det enda som vi inte hade handlat...
Av någon "konstig" anledning så hade det blivit mycket saker till mig istället...vad konstigt?! Hur gick det till?!
Kan kanske bero på att jag gick på som en ångvält genom affär efter affär? Jag plockade åt mig, provade, bytte, provade igen o.s.v. och tiden bara rann iväg. När Martin tyckte det var dags att åka hemåt så höll jag fortfarande på att prova och tyckte inte att klockan var så mycket - men det var den :-S
Barnen fick en del saker också och dessutom hade de tagit med sig egna pengar som de sparat från veckopengen och skulle shoppa på egen hand - spännande! Jag försökte ha lite "förmaningstal" här hemma innan vi åkte om att man inte behövde handla upp alla pengar utan man faktiskt kunde spara också... nu med facit i hand så var det kanske fel person som gav dem dessa ekonomiska råd...
Barnen tog i alla fall tacksamt emot råden och nickade sådär förstående och jag tänkte att jag hade fostrat världens förnuftigaste barn... MEN det räckte att vi tog ett steg in i BR-affären (leksaker) så greppade "köpdjävulen" tag i Erik och han fick den där blicken "-Jag MÅSTE köpa något - vad som helst - jag tar första bästa" och det dröjde inte många minuter förrän han hade bestämt sig för något konstigt dinosaurieägg för 25 kr. (Han hade med sig 50 kr sammanlagt.) Men under tiden som Ellen gick där och valde och jämförde och tittade och valde igen och jämförde en gång till och sedan började om igen med den första saken hon tittat på, så hade Erik hunnit plocka till sig några spelkulor också (han som ALDRIG spelar kula!).
Tillslut hittar Ellen en Bratzdocka på rea och bestämmer sig för den. Erik som hela tiden hållit fast vid sitt dinosaurieägg hittar på väg till kassan en nyckelring i form av en groda som han blir upp över öronen förälskad i. På en sekund lägger han ägget och bestämmer sig för grodan istället (som dessutom kväker och lyser med en röd lampa när man öppnar munnen på den...)
Tjoho... man kan bli svettig av mycket...! Två mycket lyckliga barn inser sedan att de faktiskt har lite pengar över och bestämmer sig sedan för att handla godis för resten...


                                                                                          Eriks kväkande groda...


                                                                                         ...och Ellens Bratzdocka.

Naturligtvis hann vi med lunch också och idag blev det en mixning mellan Mc Donalds och Thaimat. Erik ville testa äta med pinnar men tyckte det var "onödigt" att kämpa med två så han valde att tappert försöka fiska upp nudlarna med endast en pinne! Testa det ni!!!



Efter en lång shoppindag så körde vi hemåt och jag lyckades faktiskt hålla mig vaken hela vägen hem :-)
Här är några av mina inköp:





Nu ska jag mysa i soffan!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0