Duracellkanin

Jag kan snäsa! Verkligen! Vill inte sätta upp det på "Detta-är-jag-bra-på-listan" men det är verkligen en konst som jag behärskar... :-(    Nu ikväll har jag utövat denna "förmåga" på min familj som tyvärr har fått stå ut med det. Varför? Jo, min kropp skriker efter socker! Jag är helt darrig och skakig och och superhypad. Jag springer runt här hemma som en Duracellkanin...! Kan inte sitta still och t.o.m. när jag sitter här vid datorn känner jag mig stirrig (detta som annars brukar vara min avkoppling). Vart jag än vänder mig ser jag skumtomtar, choklad och chips och det vattnas i munnen på mig. Pest! Men samtidigt visste jag att detta skulle komma och jag vet också att det går över - om nån dag eller så... :-(

Har varit hos Jessica och fikat. Vi brukar alltid ha "nyttig" fika d.v.s. bullar och pålägg men vad händer då idag? Jo, Jessica dukar upp värsta lyxfikan med kanelbullar, äppelkaka med vaniljvisp, glass, såser och strössel...  HALLÅ?! Suck & stön! Jag inser att jag får välja här. Tar lite äppelkaka och vaniljvisp - skitgott! *mums - I love äppelkaka* Har bestämt mig för att det får räcka med en liten portion - kan ju inte börja hela mitt nya projekt genom att sjunka till botten direkt. Vi sitter där och snackar och dricker kaffe och rätt som det är så har jag lagt upp en ny liten portion äppelkaka med vaniljvisp - hur gick detta till?! Min arm måste ha tagit kommandot över min hjärna och agerat på eget bevåg... Tja, man kan ju inte (eller?) lämna något kvar på tallriken så jag äter snällt upp (utan större ansträngning och motstånd!) Lika gott den här gången! :-)  Förresten är det ju mest äpple och äpple = frukt = 0points (när man tänker i Viktväktartankar) Havregryn är ju nyttigt och sen var där väl iofs lite annat också i den eftersom den var så söt och god men det ingår väl alltid lite "gratis" tillbehör varje dag? Ja, se, det blev ju tillslut en riktigt nyttig fika i alla fall ! :-) Glömde ju vaniljvispen men det är väl mest luft i den? :-P
Oj, vlken karaktär man har ;-)

Imorgon ska jag åka iväg och köpa kameraväska - det måste man väl ha?! Det är i alla fall vad jag har sagt till Martin ;-)



Hej så länge...


Kommentarer
Postat av: Tanja

Välkommen till bantarens värld. Jag ska glädja dig med att det är bara de första dagarna du kommer att känna sötsuget. Det försvinner sen, typ 4 dagar för min del iallafall. Lycka till. Jag hejar på dig.

Kram tanja

2008-10-30 @ 20:50:21
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0